English

لاوروف:

آماده همکاری با لیبی آزاد، یکپارچه و دارای حاکمیت هستیم

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که کشورش به همکاری با لیبی آزاد، یکپارچه و دارای حاکمیت تمایل دارد.

 آماده همکاری با لیبی آزاد، یکپارچه و دارای حاکمیت هستیم

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روسیا الیوم، سرگئی لاوروف،  وزیر امور خارجه روسیه امروز (سه‌شنبه) در آغاز نشستش با محمد طاهر السیاله، وزیر امور خارجه در دولت توافق ملی لیبی در مسکو  اعلام کرد که کشورش تمایل دولت توافق ملی و دولت موقت لیبی برای ایجاد مقری در طبرق جهت ادامه تماس‌ها و ارتباطاتشان تحت نظارت غسان سلامه، فرستاده ویژه سازمان ملل را ستود.

وی خاطرنشان کرد که مسکو آماده فعالیت و همکاری در راستای دستیابی به توافق نهایی میان گروه‌های لیبیایی است.

این دیپلمات روسی تاکید کرد که مسکو به دنبال گسترش و توسعه همکاری دو جانبه با لیبی" آزاد، یکپارچه و دارای حاکمیت" است و در مسیری قدم بر می‌دارد که به تثبیت اوضاع بینجامد و همچنین خطرات را از لیبی دور و برای شهروندان لیبیایی امنیت برقرار کند.

لاوروف تاکید کرد که دور جدید مذاکرات میان نمایندگان طرابلس و طبرق هفته آتی تحت نظارت سازمان ملل برگزار خواهد شد.

وی طی کنفرانس مطبوعاتی مشترک با السیاله تصریح کرد که روسیه تمامی تلاش خود را به خاطر بازگشت اوضاع در لیبی و پیرامون آن به حالت طبیعی‌اش خواهد کرد و امیدواریم که نتایج مذاکرات میان دو طرف  مطلوب باشد.

مسکو نسبت به فرصت‌های از سرگیری روابط تجاری و اقتصادی با لیبی خوش‌بین است

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه گفت: مسکو نسبت به فرصت‌های از سرگیری روابط تجاری و اقتصادی با لیبی خوش‌بین است و امروز با وزیر خارجه دولت توافق ملی لیبی به بررسی جزئیات این مساله می‌پردازد.

در همین راستا، سیاله تاکید کرد که اتمام اجرای توافقنامه الصخیرات قبل از دو سال منجر به بازسازی کشور قانونی، امن و با ثبات در لیبی به ویژه در زمینه اقتصادی خواهد شد.

وزیر خارجه در دولت توافق لیبی تلاش‌های فرستاده سازمان ملل به لیبی در راستای نزدیک کردن طرف‌های لیبیایی را ستود و نسبت به این که این تلاش‌ها، تماس‌ها و ارتباطات کنونی تحت نظارت سازمان ملل به آغاز مرحله انتقالی منتهی شود ابراز امیدواری کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه