English

اپوزیسیون ونزوئلا:

از تهدیدهای مادورو نمی ترسیم

رهبر یکی از احزاب اپوزیسیون ونزوئلا اعلام کرد مادورو با تهدید نمی تواند مخالفان خود را بترساند.

از تهدیدهای مادورو نمی ترسیم

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از پایگاه خبری دویچه وله، «ژوآن آندرس مجیا»، یکی از رهبران حزب اپوزیسیون «اراده مردمی» انتخابات یکشنبه برای شهرداری‌ها را «ساختگی» خواند اما متعهد شد در انتخابات‌های آتی شرکت کنند.

مجیا با اشاره به سوءاستفاده از منابع دولتی و اجبار کارمندان دولتی برای شرکت در رای‌گیری گفت: آنچه شاهد آن بودیم «یک نمایش خنده‌دار انتخاباتی بود که تحت هیچ شرایطی بیانگر خواست مردم نیست. این حزب به زانو در نمی‌آید. این حزب عقب‌نشینی نمی‌کند و از اصول خود کوتاه نمی‌آید.»

یکشنبه سه حزب از چهار حزب اپوزیسیون بزرگ ونزوئلا از شرکت در انتخابات شهرداری‌ها امتناع کردند؛ این آخرین انتخابات پیش از رقابت ریاست جمهوری ۲۰۱۸ است که شانس «نیکولاس مادورو»، رئیس‌جمهوری ونزوئلا نیز برای انتخاب شدن مجدد زیاد است.  

مادورو یکشنبه تهدید کرد احزاب اپوزیسیون به تلافی بایکوت کردن انتخابات شهرداری‌ها از شرکت در انتخابات‌های آتی منع می‌شوند. در انتخابات اخیر، حزب حاکم سوسیالیست مادورو ۳۰۸ کرسی از ۳۳۵ کرسی را به دست آورد. مادورو در اظهاراتی تلویزیونی گفته بود: حزبی که در انتخابات کنونی شرکت نکرد، دیگر نمی‌تواند در هیچ انتخاباتی شرکت کند. آنها از نقشه سیاسی محو می‌شوند.

در همین حال «هدر ناوئرت»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دوشنبه تهدید مادورو را محکوم کرد و در توئیتی نوشت: بار دیگر شاهدیم که یک اقدام افراطی دیگر برای بستن فضای دموکراتیک در ونزوئلا و غصب قدرت در یک دیکتاتوری خودکامه در جریان است. اگر نامزدها و احزاب نتوانند آزادانه حضور داشته باشند، یک انتخابات ریاست جمهوری نمی‌تواند مشروعیت داشته باشد. ما در کنار مردم ونزوئلا همزمان با تلاش آنها برای احیای دموکراسی خودشان ایستاده‌ایم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه