English

رئیس جمهور چک:

قدس را پایتخت آینده اسرائیل و فلسطین می دانم

رئیس جمهوری چک با حمایت از تصمیم درباره قدس گفت: قدس را پایتخت آینده "کشور اسرائیل" و همچنین کشور فلسطین می‌داند و پراگ انتقال سفارتش به این شهر را پس از مشورت با شرکای منطقه‌ای خود در دستور کار قرار می‌دهد.

قدس را پایتخت آینده اسرائیل و فلسطین می دانم

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری فرانسه، میلوش زمان رئیس جمهوری چک در دفاع از اسرائیل گفت: بزدلان اتحادیه اروپا هر کاری که می‌توانند انجام می‌دهند تا یک "جنبش تروریستی حامی فلسطین" نسبت به یک جنبش حامی اسرائیل برتری داشته باشد!

رئیس جمهور 73 ساله جمهوری چک چهار سال پیش طی دیدارش از تل‌آویو نظر مثبت خود را درباره انتقال سفارت جمهوری چک به قدس مطرح کرده بود؛ پیشنهادی که با واکنش سیاسی خاصی در کشورش روبه‌رو نشد.

در پی اعلام این تصمیم از جانب ترامپ، وزارت امور خارجه جمهوری چک اظهار کرد، قدس را پایتخت آینده "کشور اسرائیل" و همچنین کشور فلسطین می‌داند و پراگ انتقال سفارتش به این شهر را پس از مشورت با شرکای منطقه‌ای خود در دستور کار قرار می‌دهد.

در همین حال فدریکا موگرینی، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هشدار داده و گفت: این اقدام ترامپ تاثیر بالقوه بسیار نگران‌کننده‌ای دارد و حتی می‌تواند شرایط در این منطقه را به وضعیتی تاریک‌تر از وضع موجود بکشاند.

موگرینی افزود: خواسته‌های دو طرف باید برآورده شود و باید از طریق مذاکره راهی برای تعیین وضعیت قدس به عنوان پایتخت هر دو کشور فلسطین و اسرائیل به دست آید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه