English

در پی پاکسازی الجزیره و ارتفاعات فرات؛

عراق کاملا از لوث وجود داعش آزاد شد

نیروهای مشترک عراقی امروز در پی تکمیل پاکسازی مناطق الجزیره و ارتفاعات رود فرات از پایان رسمی عملیات علیه تروریست های داعش در سراسر این کشور خبر دادند.

عراق کاملا از لوث وجود داعش آزاد شد

به گزارش خبرگزاری موج، سرلشکر «عبدالامیر یارالله»، فرمانده عملیات پاکسازی الجزیره و ارتفاعات فرات امروز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد، نیروهای حشد شعبی شامل فرماندهی عملیات الجزیره، یگان پیاده نظام هفتم، یگان پیاده‌نظام هشتم و یگان نهم زرهی و گردان‌های حشد شعبی توانستند الجزیره بین نینوا و الانبار را با حمایت نیروهای هوایی آزاد کنند به این ترتیب این نیروها توانستند بیش از ۹۰ روستا و بیش از ۱۶۰۰۰ کیلومتر مربع را آزاد کنند.

وی افزود: این نیروها مرزهای بین‌المللی عراق و سوریه در شمال فرات را به دست گرفتند که از منطقه الرمانه تا تل صفوک حدود ۱۸۳ کیلومتر را شامل می‌شود در حالی که به این ترتیب کل خاک عراق از چنگال داعش آزاد شد.

یارالله افزود: نیروهای ما مرزهای عراق و سوریه را از گذرگاه الولید تا گذرگاه ربیعه در دست دارند.

«حیدر العبادی»، نخست وزیر عراق نیز امروز تسلط نیروهای امنیتی بر مرزهای عراق و سوریه را اعلام کرد.

عبدالامیر رشید یارالله، فرمانده این عملیات در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی سومریه نیوز پیشتر گفته بود: یگان‌هایی از حشد شعبی و نیروهای وابسته به آستان علوی موفق به پاکسازی ۳۵ روستا و مساحت ۴۳۰۰ کیلومتر مربع در مرحله دوم این عملیات شدند.

یارالله پیشتر از پاکسازی ۱۰ روستا در جریان این عملیات خبر داده بود. این عملیات که برای ریشه کن کردن نهایی داعش از عراق است همچنان ادامه دارد.

همچنین حشد شعبی امروز (شنبه) از آزادسازی ۳۰ کیلومتر مربع در نوار مرزی کشیده شده از جنوب تپه صفوک به سمت مناطق غرب الانبار خبر داده بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه