English

در ادامه تحولات سیاسی هندوراس؛

حزب اپوزیسیون لیبرال رسما خواستار ابطال نتایج انتخابات شد

پس از چند روز اعتراض نسبت به روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در هندوراس، سرانجام حزب اپوزیسیون لیبرال رسما درخواست ابطال نتایج انتخابات را به دادگاه عالی انتخابات ارائه کرد.

حزب اپوزیسیون لیبرال رسما خواستار ابطال نتایج انتخابات شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، «لوئیز زلایا»، نامزد حزب اپوزیسیون لیبرال در انتخابات ریاست جمهوری 26 نوامبر هندوراس در جایگاه سوم قرار گرفت؛ انتخاباتی که با اتهامات تقلب انتخاباتی، اعتراضات و افزایش نگرانی‌های بین‌المللی لکه‌دار شده است.

علی‌رغم اینکه شمارش رسمی دادگاه عالی انتخابات هندوراس نشان می‌دهد «خوان اورلاندو هرناندز»، رئیس‌جمهور محافظه‌کار این کشور با اختلاف 1.6 درصدی پیشتاز است، زلایا بارها تاکید کرده که سالوادور ناسرالا، رهبر حزب اپوزیسیون پیروز این انتخابات است.

«اکتوایو پیندا»، دبیر حزب اپوزیسیون لیبرال هندوراس روز جمعه درخواست رسمی حزب را به دادگاه عالی انتخابات ارائه کرده و در آن با اشاره به نقض اصول قانون اساسی خواستار ملغی شدن نتایج انتخابات شد.

در همین حال انتظار می‌رود ائتلاف چپ میانه ناسرالا نیز درخواست خود را برای ملغی شدن نتایج این انتخابات ارائه کند.

پیندا گفت: از زمانی که به خوان اورلاندو هرناندز اجازه داده شد علی‌رغم ممنوعیت‌های قانون اساسی در روند انتخابات شرکت کند، نقض‌هایی در این روند به وجود آمد.

اقدام هرناندز برای شرکت در انتخابات برای دومین دور متوالی که توسط تصمیم دادگاه عالی این کشور در سال 2015 میلادی ممکن شد، باعث اختلافات در این کشور 9 میلیون نفری شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی