English

صائب عریقات در پی تصمیم ترامپ درباره قدس اعلام کرد:

قطع روابط فلسطین با آمریکا

دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین برای مقابله با تصمیم ترامپ در قبال قدس از قطع روابط فلسطین با آمریکا خبر داد.

قطع روابط فلسطین با آمریکا

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از الجزیره، «صائب عریقات»، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین و عضو کمیته مرکزی جنبش فتح اعلام کرد: تا زمانی که ترامپ از تصمیم خود درباره قدس بازنگردد فلسطین با آمریکا روابطی نخواهد داشت.

عریقات افزود: رهبری فلسطین همه گزینه‌ها را برای پاسخ به این تصمیم ترامپ بررسی می‌کند.

وی اظهار داشت: هر فلسطینی که پیرامون روند صلح با طرف آمریکایی به مذاکره بنشیند به منزله به رسمیت شناختن این تصمیم ترامپ از سوی وی است.

ترامپ روز چهارشنبه قدس را به عنوان پایتخت کشور اسرائیل به رسمیت شناخت و دستور داد سفارت آمریکا از تل‌آویو به این شهر منتقل شود.

روز قبل اعلام این تصمیم وی با عباس تماس گرفته و او را در جریان این اقدام قرار داد اما رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین این تصمیم را رد و نسبت به پیامدهای خطرناک آن هشدار داد.

تصمیم ترامپ اجرای قانون به رسمیت شناخته شدن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل است که کنگره سال ۱۹۹۵ آن را تصویب کرد اما این قانون به رئیس‌جمهور این اجازه را می‌دهد که این تصمیم را به مدت شش ماه به تاخیر اندازد و این همان شیوه سه رئیس‌جمهور پیش از ترامپ در راستای حفظ منافع حیاتی آمریکا بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه