English

اردوغان:

اقدام اشتباه آمریکا درباره قدس منطقه را به آتش می‌کشد

رئیس جمهوری ترکیه گفت: قدس اولین قبله مسلمانان است. اقدام اشتباه آمریکا در به رسمیت شناختن این شهر به عنوان پایتخت اسرائیل، منطقه را به آتش می‌کشد.

 اقدام اشتباه آمریکا درباره قدس منطقه را به آتش می‌کشد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از پایگاه لبنانی النشره، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه به تصمیم ترامپ علیه قدس اشغالی واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش وی در این خصوص گفت: تصمیم ترامپ درباره قدس، منطقه را وارد آتش می‌کند. آنکارا نمی تواند رویکرد ترامپ درقبال قدس را درک کند. 

رئیس جمهوری ترکیه ادامه داد: قدس اشغالی شهری مهم است که هم برای مسیحیان و هم برای مسلمانان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

اردوغان در سخنان خود پیش از عزیمت به یونان ادامه داد: قدس اولین قبله مسلمانان است. اقدام اشتباه آمریکا در به رسمیت شناختن این شهر به عنوان پایتخت اسرائیل، منطقه را به آتش می‌کشد.

وی خطاب به ترامپ گفت: وظیفه مردان سیاست، برقراری صلح است اما اقدامی که تو در قبال قدس انجام دادی می تواند سرآغاز درگیری ها و منازعات جدیدی در منطقه شود. من به عنوان رئیس دوره ای سازمان همکاری اسلامی از تمامی اعضای این سازمان می خواهم که برای رایزنی در خصوص مسأله قدس در استانبول حاضر شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی