English

کره شمالی ترامپ را شیطان هسته‌ای لقب داد

وزارت خارجه کره شمالی با صدور بیانیه‎ای ترامپ را شیطان هسته‌ای لقب داد و گفت این مرد مشتاق آغاز جنگ در شبه جزیره کره است.

کره شمالی ترامپ را شیطان هسته‌ای لقب داد

به گزارش خبرگزاری موج  به نقل از سی ان ان، وزارت خارجه کره شمالی می‌گوید دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و دولت وی برای جنگ هسته‌ای لَه‌لَه می زنند.

ترامپ قصد آغاز کردن قمار هسته‌ای خطرناکی را در شبه جزیره کره دارد

در بیانیه‌ای که این وزارتخانه صادر کرد، می‌خوانیم: ترامپ قصد آغاز کردن قمار هسته‌ای خطرناکی را در شبه جزیره کره دارد. او یک شیطان هسته‌ای و برهم‌زَننده صلح جهانی است.

گفتنی است اظهارات وزارت خارجه کره شمالی درحالی ایراد شد که قرار است واشنگتن و سئول از فردا دوشنبه رزمایش مشترکی را آغاز کنند که قرار است با مشارکت ۱۲ هزار نیروی آمریکایی و ۲۳۰ هواپیما برگزار شود.

ناگفته نماند کره شمالی چهارشنبه هفته گذشته تازه‌ترین آزمایش موشکی خود را با موفقیت سپری و اعلام کرد از این پس تمام نقاط خاک آمریکا در تیررس موشک‌های پیونگ یانگ قرار دارد.

این درحالی است که روسیه علیرغم محکوم کردن آزمایش موشکی پیونگ یانگ، اعلام کرد: اقدامات اخیر آمریکا بود که کره شمالی را به انجام اقدام (متقابل) تحریک کرد.

در همین راستا، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه گفت: آمریکا آگاهانه کره شمالی را تحریک می‌کند و واشنگتن باید درباره قصد و غرض خود توضیح بدهد. این‌گونه به نظر می‌آید که آمریکا دوست دارد کره شمالی آزمایش‌های خود را از سر بگیرد چراکه ظاهرا اقدامات اخیر واشنگتن با هدف تحریک پیونگ‌یانگ به اتخاذ اقدامات عجولانه انجام می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی