English

برخلاف درخواست ترامپ؛

لوکزامبورگ روابط خود را با کره شمالی حفظ می کند

وزارت خارجه لوکزامبورگ اعلام کرد روابط خود را با کره شمالی حفظ می کند.

لوکزامبورگ روابط خود را با کره شمالی حفظ می کند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روزنامه اتریشی دی پرسه، آمریکا بعد از آزمایش اخیر موشکی در کره شمالی از همه کشورها درخواست کرده است روابط دیپلماتیک خود با این رژیم را متوقف کنند.

آمریکا از جمله از آلمان درخواست کرده است که سفیر خود از این کشور را خارج کند.

 دولت کره شمالی با شلیک پیشرفته ترین موشک بالستیک قاره پیمای خود اعلام کرد سراسر خاک آمریکا در تیررس موشک های بالستیک این کشور قرار دارد.

کره شمالی با پرتاب موشک بالستیک دوربرد " هواسانگ 15" در بامداد چهارشنبه از قابلیت موشکی توسعه یافته خود پرده برداشت.

این موشک پیشرفته ترین و دوربردترین موشک بالستیک کره شمالی است که تا کنون آزمایش شده است و نوع پیشرفته تر و توسعه یافته تر موشک هواسانگ 14 است که پیشتر آزمایش شده است.

بر اساس اعلام مقامات نظامی آمریکا و ژاپن این موشک توانسته به بلندترین مدت زمان پرواز (53 دقیقه) و بالاترین ارتفاع (4500 کیلومتری سطح زمین) برسد که نشان دهنده پیشرفت شگرف در توسعه برنامه موشکی پیونگ یانگ است.

موشک هواسانگ 15 پس از طی مسافتی حدود هزار کیلومتر در آب های دریای ژاپن فرود آمده است.

بر اساس اعلام دولت پیونگ یانگ، موشک جدید می تواند ضمن هدف قرار دادن تمامی خاک آمریکا کلاهک های اتمی حمل کند.

حالا دولت آمریکا بر این عقیده است که دولت کره شمالی باید کاملا منزوی شود.

"یان آزلبورن"، وزیر امور خارجه لوکزامبورگ با این درخواست آمریکا مخالفت کرد که در واکنش به آزمایش های موشکی کره شمالی کشورها سفارتخانه های خود در کره شمالی را ببندند.

وی تاکید کرد که تا به حال رویکرد ما در این راستا کاملا آشکار بوده است. اروپا از تحریم های سازمان ملل پیروی کرده و اقدامات تنبیهی مد نظر خود در این راستا را در پیش گرفته است اما هم زمان کانال های گفت و گو با کره شمالی باز مانده است.

وزیر امور خارجه لوکزامبورگ بر این باور است که همه سفارتخانه ها در کره شمالی نباید بسته شود. اگر همه سفارتخانه ها بسته شود و تمام سدها شکسته شود، در این صورت ما باید با خشونت واکنش نشان دهیم و این ممکن نیست.

آمریکا روز گذشته از همه کشورها درخواست کرد مناسبات تجاری و دیپلماتیک خود با پیونگ یانگ را متوقف کنند. از کشورهایی مانند آلمان که در کره شمالی سفارتخانه دارند درخواست شده است که سفرای خود را از این کشور خارج کنند.

سفیر آمریکا در سازمان ملل در نشستی فوری در شورای امنیت سازمان ملل گزارش داده است که ترامپ همچنین در یک گفت و گوی تلفنی با همتای چینی خود از این کشور درخواست کرده همه صادرات نفتی خود به کره شمالی را متوقف کند.

آمریکا همچنین کره شمالی را در صورت وقوع جنگ به نابودی کامل تهدید کرده است.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان نیز این جدیدترین اقدام تحریک آمیز کره شمالی را محکوم کرده و استفان زایبرت، سخنگوی دولت آلمان در این باره اظهار داشت که مهم تر از همه این است که علیه تهدیدات امنیت بین المللی از طرف پیونگ یانگ متحد شویم.

"زیگمار گابریل"، وزیر امور خارجه آلمان نیز این اقدام کره شمالی را به عنوان رفتاری بی پروایانه و خطری بزرگ برای امنیت بین المللی محکوم کرده و آن را نقض قوانین بین المللی از طرف کره شمالی ارزیابی کرد.

گابریل از کره شمالی درخواست کرد که آزمایش های موشکی و همه دیگر فعالیت های خود در ارتباط با برنامه اتمی را متوقف کند.

وزارت خارجه آلمان همچنین روز گذشته در واکنش به این اقدام کره شمالی سفیر این کشور را فراخواند.

نخست وزیر ژاپن نیز این اقدام کره شمالی را محکوم کرده و آن را اقدامی دانست که امنیت هم ژاپن و هم آمریکا را تهدید می کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی