English

دی میتسورا خواستار تصویب قانون اساسی جدید و برگزاری انتخابات متمرکز شد

نماینده سازمان ملل در سوریه تاکید کرد، زمان آن رسیده است که با آغاز دور هشتم مذاکرات ژنو، بر تحقق پیشرفت واقعی در روند سیاسی سوریه تمرکز کنیم.

دی میتسورا خواستار تصویب قانون اساسی جدید و برگزاری انتخابات متمرکز شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از سایت روسیا الیوم، استفان دی‌میستورا،‌ نماینده سازمان ملل به سوریه در بیانیه‌ای خاطرنشان کرد:‌ هیئت‌های شرکت کننده در مذاکرات سوری- سوری از بیان هرگونه اظهاراتی برای هدف قرار دادن مشروعیت دیگر دعوت شدگان خودداری می‌کنند.

فرستاده ویژه سازمان ملل اظهار کرد، طی روزهای اخیر اظهارات نامناسبی در این خصوص بیان شده بنابراین باید به چنین اظهاراتی خاتمه داده شود.

این بیانیه افزود: دی‌میستورا از هیئت‌های سوریه حاضر در ژنو خواست به درخواست وی برای حضور جدی در مذاکرات بدون هیچ پیش شرطی  عمل کنند.

روز گذشته دور هشتم مذاکرات سوریه با ورود هیئت سوریه به ژنو پس از یک روز تاخیر آغاز شد.

دی‌میستورا امیدوار است در این دور از مذاکرات به دو محور اساسی که برای شرکت کنندگان مشخص کرده است یعنی تصویب قانون اساسی جدید و برگزاری انتخابات تمرکز شود.

از سوی دیگر، یک منبع نزدیک به سازمان‌دهندگان مذاکرات سوریه در ژنو امروز (پنجشنبه) اعلام کرد، هیئت دولت سوریه دوم دسامبر یعنی روز شنبه برای انجام مذاکرات بیشتر ژنو را ترک می‌کند و احتمالا هفته بعد به ژنو بازمی‌گردد.

این منبع افزود: هیئت دولت سوریه به دمشق می‌رود و دمشق درباره بازگشت آن به مذاکرات تصمیم خواهد گرفت در حالی که هیئت مخالفان تا ۱۵ دسامبر در ژنو می‌ماند. دی‌میستورا شب گذشته از تمدید مذاکرات تا ۱۵ دسامبر خبر داده بود.

هیئت دولت سوریه روز گذشته در مقر سازمان ملل با دی‌میستورا دیدار کرد و گفته شده با مذاکره مستقیم با هیئت مخالفان موافقت نکرده است. دی‌میستورا نیز دیدار خود با هیئت دمشق را مثبت، طولانی و مفید ارزیابی کرد.

منابع دیپلماتیک در ژنو اعلام کردند، مخالفان سوریه سقف شروط خود را برای پیشبرد مذاکرات به سمت حل سیاسی کاهش داده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه