English

در ادامه تنش سیاسی میان احزاب بزرگ ترکیه

رهبر اپوزیسیون اسناد فرار مالیاتی نزدیکان اردوغان را منتشر کرد

رهبر اپوزیسیون ترکیه با ارائه اسنادی در پارلمان این کشور از فرار مالیاتی و پولشویی نزدیکان رجب طیب اردوغان خبر داد.

رهبر اپوزیسیون اسناد فرار مالیاتی نزدیکان اردوغان را منتشر کرد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روزنامه حریت، کمال قلیچداراوغلو، رهبر حزب جمهوری‌خواه خلق ترکیه در سخنرانی خود در پارلمان با نشان دادن برگه‌هایی اعلام کرد: ما همه گزارش‌های این شرکت را داریم. همچنین همه اسناد انتقال مالی به این شرکت موجود است. او چند روز پیش اعلام کرده بود که به زودی در این باره اسنادی را ارائه خواهد کرد.

قلیچداراوغلو گفت: شرکت بلوی لیمیتد(Bellway Limited) در یکم اوت سال 2011 تاسیس شده است. در 15 نوامبر 2011 این شرکت به کاظم اوزتاش منتقل شد.

وی ادامه داد: در 15 دسامبر 2011 ضیا ایلگن، یکی از بستگان نزدیک اردوغان دو و نیم میلیون دلار به این شرکت انتقال داده است. همزمان مصطفی اردوغان، برادر وی نیز دو و نیم میلیون دلار ارسال کرده است. چرا برادر شما این مقدار پول را منتقل کرده است؟

در دسامبر 2011 نیز ضیا ایلگن، 1.25 میلیون دلار و مصطفی اردوغان نیز همان مقدار پول را یک روز بعد به این شرکت منتقل کرده و عثمان کتنجی، از بستگان اردوغان نیز 1.25 میلیون دلار منتقل کرده است.

همچنین در همان روز مصطفی گون دوغان، مشاور پیشین اجرایی اردوغان همین مقدار پول ارسال کرده است و در 28 دسامبر نیز همین فرد 250 هزار دلار و عثمان کتنجی یک میلیون دلار ارسال کرده است و در 29 دسامبر 2011 احمد بوراک اردوغان 1.45 میلیون دلار ارسال کرده و در چهارم ژانویه 2012 این فرد بازهم 2.3 میلیون دلار پول منتقل کرده است.

وی ادامه داد: ما اسناد سوئیفت این انتقال پول‌ها را داریم و همچنین رسیدهای بانک نیز موجود است.

پس از این اظهارات نمایندگان حزب اپوزیسیون ترکیه شعار «اردوغان استعفا دهد» سر دادند.

قلیچداراوغلو چند روز پیش اعلام کرده بود که خویشاوندان نزدیک رئیس‌جمهور ترکیه از جمله فرزندان و برادر وی میلیون‌ها دلار به شرکتی در یکی از جزایز شناخته شده به عنوان پناهگاه‌های ایمن مالیاتی منتقل کرده‌اند.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در اظهاراتی اعلام کرد که حزب جمهوری‌خواه خلق به یک حزب وطن‌فروش تبدیل شده است.

وی ادامه داد که کمال قلیچداراوغلو به عنوان یک رهبر فاقد اعتبار و کاملا سردرگم مشاهده می‌شود.

اردوغان گفت: متاسفانه مشاهده می‌شود که این حزب سریعا به یک حزب وطن فروش تبدیل شده است و دلیل اصلی آن حضور کمال قلیچداراوغلو به عنوان رهبر این حزب است.

احمد اوزل، وکیل رئیس‌جمهور ترکیه نیز اعلام کرد که اسناد منتشر شده توسط کمال قلیچدار اوغلو جعلی بوده و این اتهامات دروغ است. وی از قلیچداراوغلو خواست که بلافاصله این اسناد را به دفتر دادستانی تحویل دهد.

همچنین ماهر اونال، سخنگوی حزب عدالت و توسعه به خبرنگاران گفت: دروغ‌های قلیچدار اوغلو معلوم خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه