English

کاهش توان رزمی گروه تروریستی داعش به میزان ۹۵ درصد

گزارش‌های اطلاعاتی از کاهش توان رزمی گروه تروریستی داعش به میزان ۹۵ درصد نسبت به دوران اوج قدرت آن در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ حکایت دارد.

کاهش توان رزمی گروه تروریستی داعش به میزان ۹۵ درصد

به گزارش خبرگزاری موج، منابع اطلاعاتی و دیپلماتیک عراقی در گفت‌وگو با روزنامه "الجمهوریة"، اعلام کردند که گروه تروریستی داعش اکنون ۹۵ درصد از توان رزمی خود را از دست داده است اما شبکه‌های پنهانی و مخفی این گروه تروریستی هم چنان وجود دارند و ممکن است در هر مکان یا زمان دست به اقداماتی بزنند.

در خصوص پنهان شدن عناصر این گروه تروریستی نیز گفته می‌شود که اوضاع در عراق کاملا با سوریه متفاوت است. بیش از ۹۰ درصد از عناصر داعش از ساکنان استان‌هایی هستند که کنترل آن به دست این گروه تروریستی افتاده بود و بخش زیادی از این نیروها به این دلیل به داعش پیوسته بودند تا منافع مالی کسب کنند و برخی دیگر نیز به دلایل سیاسی و یا مذهبی عضو داعش شده و در زمان پاکسازی مناطق مختلف عراق از لوث تروریست‌ها این افراد سریعا تسلیم شده و به شهرهای خود بازگشتند چرا که متهم به ارتکابات جنایت نبودند.

گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد که تعداد نیروهای خارجی داعش از یک سال قبل تاکنون همزمان با ضعیف شدن این گروه تروریستی کاهش یافته است و آنها عراق را به مقصد کشورهای خود ترک کرده‌اند و جوانان عراقی نیز به خانه‌های خود بازگشته‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه