English

ضرب الاجل ۱۰ روزه اتحادیه اروپا به انگلستان؛

عدم پیشرفت در مذاکرات به معنای شکست است

اتحادیه اروپا اعلام کرد چنانچه بریتانیا تا 10 روز آینده پیشنهادهای خود درباره نحوه خروج از این بلوک را بهبود نبخشد، بروکسل با توافقات تجاری پس از خروج این کشور موافقت نخواهد کرد.

عدم پیشرفت در مذاکرات به معنای شکست است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری رویترز، بدون توافق ماه آتی، فرصت‌ها برای رسیدن به سایر سازش‌ها پیش از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در مارس ۲۰۱۹ تحت‌الشعاع قرار خواهد گرفت و همین امر به فشارها بر بازارهای کسب و کار که تلاش می‌کنند حداقل ضررهای مالی را متحمل شده و سرمایه‌گذاری خود را انتقال دهند، می‌افزاید.

«دونالد تاسک»،‌ رئیس شورای اروپایی در پیامی توئیتری پس از دیدار با ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس و شرکت در نشست اتحادیه اروپا در بروکسل نوشت: «لازم است تا ظرف مدت ۱۰ روز شاهد پیشرفت از جانب بریتانیا در تمامی حوزه‌ها خصوصا ایرلند باشیم.»

چشم‌انداز انعقاد یک توافق درباره مرز ایرلند شمالی در جریان برگزیت، جمعه همزمان با اینکه دولت دوبلین در آستانه فروپاشی قرار گرفت، متزلزل‌تر شد.

دونالد تاسک گفت: ممکن است ۲۷ رهبر دیگر اتحادیه اروپا در نشست ۱۴ و ۱۵ دسامبر (۲۳ و ۲۴ آذر) به این نتیجه برسند که بریتانیا «پیشرفتی چشمگیر» در راستای تحقق سه شرط اصلی آنها داشته است و آنها بتوانند مذاکرات تجاری را سال آتی آغاز کنند. اما این نخست‌وزیر سابق لهستان که ریاست نشست سران این اتحادیه را بر عهده دارد، گفت: این مساله هنوز چالش بزرگی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه