English

رهبر حزب اپوزیسیون اصلی ترکیه :

انتخابات ۲۰۱۹ چالشی میان دموکراسی در ترکیه و رژیم تک نفره اردوغان است

رهبر حزب اپوزیسیون اصلی ترکیه موسوم به مردم جمهوری‌خواه بار دیگر انتخابات آتی ۲۰۱۹ را تقلا برای دموکراسی و یک درگیری میان رژیم تک نفره و دموکراسی توصیف کرد.

انتخابات 2019 چالشی میان دموکراسی در ترکیه و رژیم تک نفره اردوغان است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روزنامه حریت، کمال قلیچداراوغلو؛ رهبر حزب مردم جمهوری‌خواه ترکیه گفت: در ۲۰۱۹ ترکیه به تقاطع می‌رسد. دو گزینه در پیش رو داریم. گزینه سومی وجود ندارد. یا باید رژیم یک نفره را انتخاب کنیم یا دموکراسی را. ما به عنوان نمایندگان ملت همچنان به دفاع از دموکراسی تا پایان کار ادامه می‌دهیم اما دموکراسی در حال لیز خوردن از زیر پای ماست. رژیم تک نفره هنوز به مرحله اجرا در نیامده است اما جامعه پرداخت بهای آن را آغاز کرده است.

قلیچدار اوغلو با انتقاد از وضعیت کنونی دموکراسی در ترکیه گفت: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه فراتر از اختیاراتش عمل می‌کند و همین امر موجب مشکلات اقتصادی و اجتماعی است.

رهبر حزب مردم جمهوری‌خواه ترکیه تاکید کرد: آیا گمان می‌کنید بهای دلارهای آمریکا و یا یورو بی‌دلیل پایین می‌رود یا بی‌دلیل افزایش پیدا می‌کند. مسئولیت این امر تنها با یک فرد است و اگر شما ترکیه را به او واگذار کنید همچنان شاهد دیدن این تصاویر خواهید بود. اگر این وضعیت در ۲۰۱۹ هم ادامه پیدا کند ۸۰ میلیون شهروند ترکیه با شرایط دردناک‌تری روبرو خواهند شد. من از همه می‌خواهم که به دموکراسی رای بدهند.

قلیچداراوغلو گفت، در تقاطع ۲۰۱۹ از همه می‌خواهم طرفدار دموکراسی باشند. قطعاً یک فرد نمی‌تواند از همه مسائل اطلاع داشته باشد و یک فرد نمی‌تواند کنترل یک کشور را به دست بگیرد. او تاکنون از برخی از اختیارات خودش استفاده کرده تا ترکیه را تحت کنترل خود در بیاورد. اگر اختیارات اجرایی او در ۲۰۱۹ گسترش پیدا کند بنابراین شرایط این کشور وخیم تر می‌شود.

رهبر حزب جمهوری‌خواه ترکیه همچنین گفت: این انتخابات برای همه حائز اهمیت است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه