English

سازمان عفو بین الملل:

میانمار در قبال مسلمانان روهینجا مرتکب اعمال آپارتاید شده است

سازمان عفو بین الملل اقدامات ارتشد میانمار در آواره کردن بیش از 6 هزار مسلمان روهینجا را برابر با اعمال آپارتاید دانست.

میانمار در قبال مسلمانان روهینجا مرتکب اعمال آپارتاید شده است

به گزارش خبرگزاری موج، به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حالی که افرادی که از اوت سال جاری میلادی از استان راخین به بنگلادش فرار کردند، داستان‌هایی را درباره قتل و تجاوز  به دست نیروهای میانماری تعریف می‌کنند، تصاویر ناراحت کننده از مسلمانان روهینجا آواره در کمپ‌های بنگلادش باعث خشم بین‌المللی شده است.

میانمار و بنگلادش درخصوص اصل بازگشت برخی از مسلمانان روهینجا به میانمار به توافق رسیدند اما درخصوص جزئیات آن اختلاف دارند به طوری که فرمانده ارتش میانمار اخیرا اعلام کرد که قبول تعداد آوارگانی که از سوی داکا پیشنهاد شده غیرقابل قبول است.

این گزارش عفو بین‌الملل که امروز منتشر شده به جزئیات مربوط به اینکه چطور چندین سال آزار و اذیت باعث به وجود آمدن بحران کنونی شده می‌پردازد.

در این گزارش عفو بین‌الملل آمده است: کمپین دولت میانمار تمامی جنبه‌های زندگی مسلمانان روهینجا را محدود کرده و درحقیقت آنها را به محله‌های فقیرنشین و گتو مانند محدود کرده است.

در این گزارش ۱۰۰ صفحه‌ای که بر مبنای دو سال تحقیق حاصل شده آمده است: کنترل‌های سرکوب کننده دولت میانمار از تمامی استانداردهای قانونی جنایت علیه بشریت آپارتاید برخوردار است.

«آنو نیستات»، مدیر ارشد عفو بین‌الملل در بخش تحقیقات گفت: استان راخین یک صحنه جرم است. این صحنه جرم سال‌ها قبل از کمپین خشونت نظامی ارتش میانمار که سه ماه پیش به راه افتاده به وجود آمده است.

وی افزود: مقامات میانمار در جریان یک سیستم غیرانسانی آپارتاید زنان، مردان و کودکان روهینجایی را مورد ارعاب قرار می‌دهد. احیای حقوق مسلمانان روهینجا و اصلاح سیستم حق شهروندی تبعیض آمیز میانمار در حال حاضر بسیار ضروری است. از مسلمانان روهینجایی که به خاطر آزار و اذیت در میانمار فرار کرده‌اند نمی‌توان درخواست کرد که مجددا به یک سیستم آپارتاید بازگردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه