English

فرانسه از افزایش تحرکات داعش در افغانستان ابراز نگرانی کرد

وزیر امور خارجه فرانسه در سفر خود به کابل از افزایش تحرکات داعش در افغانستان پس از شکست این گروه در سوریه و عراق، اظهار نگرانی کرد.

فرانسه از افزایش تحرکات داعش در افغانستان ابراز نگرانی کرد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از فرانس پرس، «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه طی اظهاراتی در سفر خود به کابل گفت: گروه داعش پس از شکست در عراق و سوریه به تهدیدی روز افزون در افغانستان تبدیل شده است.

لودریان افزود: اعضای خارجی داعش که از  کشورهای همسایه شامل روسیه، ازبکستان و تاجیکستان به افغانستان می آیند، ممکن است به مناطقی که داعش در افغانستان پایگاه دارد، بروند.

به گفته وزیر امور خارجه فرانسه در حال حاضر، گروه طالبان که نزدیک به ۴۰ درصد از خاک افغانستان را تحت کنترل خود در آورده است، با داعش می جنگد.

باید از پیوند احتمالی طالبان و داعش جلوگیری شود

لودریان همچنین در حاشیه دیدار با «اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان به خبرنگاران گفت: باید از پیوند احتمالی این دو گروه جلوگیری شود.

با آن که شمار اعضای داعش در افغانستان کمتر از طالبان است اما این گروه با اجرای عملیاتی ویرانگر علیه شیعیان، فضایی از وحشت را در این کشور ایجاد کرده است.

داعش تقریبا هر هفته یک عملیات تروریستی در افغانستان انجام می دهد

از سوی دیگر، به گفته یک منبع امنیتی فرانسوی، داعش تقریبا هر هفته یک عملیات تروریستی در افغانستان انجام داده است.

لودریان همچنین با فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان دیدار کرد و در خصوص اوضاع امنیتی این کشور با وی به گفتگو نشست.

وی از حضور نیروهای ناتو در افغانستان حمایت کرد و در عین حال، با اشاره به حضور نداشتن فرانسه در میان نیروهای خارجی حاضر در افغانستان، اظهار داشت که پاریس در موضوعاتی دیگر و در مناطقی دیگر مشارکت (نظامی) دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی