English

مخالفت ایکوموس با درخواست بنیاد آمریکایی

ایکوموس در پاسخ به خواسته مداخله جویانه بنیاد آمریکایی، درصدد جمع سرمایه ای برای پس دادن جایزه نقدی این نهاد برآمده است.

مخالفت ایکوموس با درخواست بنیاد آمریکایی

به گزارش خبرگزاری موج، کمیته بین‌المللی بناها و محوطه‌های تاریخی (ایکوموس) در سال ۲۰۱۷ میلادی جایزه نقدی ۸۰ هزار یورویی از بنیاد آمریکایی «گتی» برای برگزاری مجمع عمومی خود در شهر دهلی هند دریافت کرده بود؛ حالا این بنیاد آمریکایی از ایکوموس خواسته یا مانع از حضور یکی از اعضای خود که یک معمار جوان اهل سوریه است در مجمع عمومی شود و یا این جایزه مالی را بازگرداند.

ایکوموس نیز به عنوان یک تشکل غیرسیاسی اعلام کرد از اعضای خود حمایت می‌کند و این جایزه نقدی را بازمی‌گرداند و حالا از تمامی حامیان خود خواسته برای تامین این ۸۰ هزار یورو کمک کنند.

در صورتی که هر یک اعضا و دوستداران ایکوموس ۵ تا ۱۰ یورو کمک کنند، هزینه بازگرداندن جایزه نقدی بنیاد «گتی» در چند روز تامین خواهد شد.

بنیاد «گتی» که در لس‌آنجلس ایالت کالیفرنیا واقع شده است، هر ساله جوایزی مالی به پاس "درک و حفاظت از هنرهای بصری" به سازمان‌ها و اشخاص اعطا می‌کند.

ایکوموس از حامیان خود خواسته برای اعطای کمک مالی خود به این لینک مراجعه کنند و تاکنون بیش از ۱۵۷۰۰ یورو از این طریق جمع‌آوری شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه