English

رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی:

اسرائیل آماده همکاری با ریاض برای مقابله با افزایش نفوذ ایران در منطقه است

رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی برای اولین بار ایران را بزرگترین تهدید در منطقه خواند و گفت: اسرائیل برای مقابله با افزایش نفوذ ایران در منطقه آماده همکاری با ریاض است.

اسرائیل  آماده همکاری با ریاض برای مقابله با افزایش نفوذ ایران در منطقه است

به گزارش خبرگزاری موج، گادی آیزنکوت رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی برای اولین بار در گفت‌وگو با یک رسانه‌ عربستان، ایران را بزرگترین تهدید در منطقه خواند و گفت: اسرائیل و عربستان سعودی منافع مشترک زیادی دارند و می‌توانند در زمینه‌های گوناگون همکاری کنند.

به نوشته روزنامه گاردین، آیزنکوت همچنین گفت که اسرائیل برای مقابله با افزایش نفوذ ایران در منطقه آماده همکاری با ریاض است.

رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه ادعاهایش از آمادگی این رژیم برای تبادل اطلاعات با کشورهای عرب میانه رو، از جمله عربستان به منظور خنثی کردن نفوذ ایران در منطقه خاورمیانه خبر داد.

وی در ادعاهای بی اساس خود ایران را به بی‌ثبات کردن منطقه متهم کرد و مدعی شد که ان کشور در حال ساخت کارخانه‌های تولید سلاح و ارائه سلاح‌های پیشرفته به گروه‌های "تروریستی" در منطقه است.

آیزنکوت مدعی شد: ایران می‌خواهد کنترل خاورمیانه را در دست بگیرد و تلاش دارد دو هلال شیعی یکی از طریق ایران تا عراق و سوریه و لبنان و دیگری از بحرین و یمن تا دریای سرخ ایجاد کند و باید مانع چنین اتفاقی شد.

وی همچنین گفت که با ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ در آمریکا، فرصت برای ائتلاف‌های جدید بین‌المللی در منطقه وجود دارد و باید طرحی در منطقه برای متوقف کردن ایران وجود داشته باشد.

به نوشته گاردین، رژیم صهیونیستی به ویژه از افزایش توان نظامی نیروهای حزب‌الله در جنوب لبنان و در نزدیکی مرزهای این کشور بسیار نگران است. سعد حریری نخست وزیر لبنان، حدود دو هفته پیش به طور غیر منتظره در حالیکه در عربستان بود، استعفا داد و ایران و نیروهای تحت حمایتش در لبنان را متهم کرد که اداره کشور را غیرممکن کرده و عامل بی‌ثباتی در تمام منطقه هستند.

 این ادعاها در حالی مطرح می شود که مقامات کشورمان ضمن رد این ادعاهای بی اساس و واهی تاکید می کنند که هیچ کشوری نباید در امور داخلی دیگر کشورها دخالت کند و ملت ها خود باید درباره آینده شان تصمیم گیری کنند، اما آمریکا و متحدان منطقه‌ای‌اش تحت رهبری رژیم صهیونیستی تلاش می کنند تا با این ادعاها ایران را برای تمامی حوادث و بی ثباتی ها در منطقه مقصر جلوه دهند و با گرفتن انگشت اتهام خود علیه کشورمان بر سیاست های مداخله جویانه و جنگ طلبانه خود در منطقه ادامه دهند که نتیجه‌ای جز افزایش تفرقه و ناآرامی و جنگ در خاورمیانه نداشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی