English

لاوروف:

نمی‌توان از هیچ گونه تبانی بین آمریکایی‌ها و داعش سخن گفت

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که واشنگتن در مسیر مبارزه با تروریسم، مانع ایجاد کرد.

نمی‌توان از هیچ گونه تبانی بین آمریکایی‌ها و داعش سخن گفت

به گزارش خبرگزاری موجبه نقل از روسیاالیوم، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفت که کشورش مستنداتی دال بر تبانی آمریکا با گروه تروریستی داعش در سوریه را در اختیار ندارد.

وی امروز پنجشنبه در نشست خبری مشترک با همتای آرژانتینی خود در مسکو گفت: نمی‌توان از هیچگونه تبانی بین آمریکایی‌ها و داعش سخن گفت، زیرا روسیه فقط به حقایق تکیه می‌کند.

وزیر خارجه روسیه در واکنش به اخبار عقب‌‌نشینی داعشی‌ها از رقه با کمک نیروهای ائتلاف به سرکردگی آمریکا گفت: این اقدام، پیامدهایی منفی برای اوضاع میدانی در سوریه در پی داشته است و طرف روسی از واشنگتن خواسته که در این خصوص توضیح دهد.

لاوروف گفت: اقدامات ائتلاف، در عملیات‌های ارتش سوریه با پشتیبانی نیروی هوایی روسیه برای از بین بردن تروریست‌های داعشی، مانع ایجاد کرد و تحقق اهداف مطرح شده، زمان بیشتری می‌طلبد.

وی ضمن ابراز تعجب از اظهارات جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا مبنی بر اینکه حضور نظامی واشنگتن در سوریه متکی به قطعنامه‌‌های سازمان ملل است، گفت: این سخنان کاملا بی‌‌اساس است.

وزیر خارجه روسیه گفت: ما درباره ماهیت قطعنامه‌های مذکور از آمریکا سؤال کردیم، اما پاسخی که شنیدیم مبهم بود و این نشان می‌دهد که پاسخ دهنده، کاملا درک کرده است که هیچ پشتوانه قانونی برای حضور نیروهای مسلح آمریکایی در سوریه، وجود ندارد.

لاوروف در بخش دیگری از سخنان خود پیش‌نویس قطعنامه آمریکا در خصوص تمدید ماموریت کمیته تحقیق مشترک سازمان ملل و سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی درباره استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه، به شدت انتقاد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه