English

اعتراض گسترده اتریشی ها علیه ورود احتمالی حزب افراطی

بیش از ۳ هزار شهروند اتریشی شب گذشته در اطراف پارلمان این کشور علیه حضور احتمالی حزب افراطی آزادی در دولت ائتلافی آینده کشورشان اعتراض کردند.

اعتراض گسترده اتریشی ها علیه ورود احتمالی حزب افراطی

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از "دویچه وله" آلمان، بیش از 3 هزار اتریشی در پایتخت کشورشان علیه تشکیل دولت آینده خود با حضور احتمالی حزب افراطی آزادی اتریش اعتراض کردند. این بزرگترین اعتراض شهروندان اتریشی از زمان شروع مذاکرات برای تشکیل دولت ائتلافی آینده در این کشور است.

 در انتخابات پارلمانی 15 اکتبر (23 مهر) در اتریش حزب مردم  به رهبری سباستین کورس ، وزیر امور خارجه این کشور 31.5 درصد آراء شهروندان را به دست آورده، حزب سوسیال دموکرات به رهبری صدر اعظم  نیز با کسب 26.9 درصد آراء در جایگاه دوم قرار گرفته و حزب افراطی آزادی اتریش 26 درصد آراء و 26 کرسی پارلمان را از آن خود کرد.

چندی پیش حزب محافظه‌کار مردم وزیر امور خارجه اتریش ، حزب افراطی آزادی را به مذاکرات برای تشکیل دولت ائتلافی آینده فراخواند.

"سباستین کورس"، رئیس حزب مردم اتریش با اعلام این خبر تأکید کرد که بسیاری نقاط مشترک بین این دو حزب و به‌خصوص یک اراده مشترک برای تغییرات در کشور وجود دارد.

حزب آزادی اتریش یکی از احزاب مخالف یورو و اتحادیه اروپا است که ورود آن به دولت ائتلافی می‌تواند چالش‌های زیادی را برای قاره سبز ایجاد کند.

معترضان اتریشی در اعتراض به ورود حزب افراطی به دولت در اطراف پارلمان حلقه زده و با در دست داشتن شمع ها و چراغ قوه یک زنجیره نورانی تشکیل داده بودند.

یکی از برگزار کنندگان این تجمع اعتراضی اظهار داشت که وزارتخانه های اتریش باید توسط افرادی اداره شود که هیچ ارتباطی با راست گرایان افراطی و نئونازی ها ندارند. بر اساس ارزیابی وی حدود 8 تا 10 هزار نفر در این فراخوان اعتراضب شرکت کردند. پلیس از حدود 3 هزار معترض در خیابان ها خبر داد.

این بزرگترین تجمع اعتراضی از زمان شروع مذاکرات بین حزب مردم و حزب افراطی آزادی اتریش محسوب می شود.

سباستین کورس، رئیس حزب مردم اتریش می خواهد مذاکرات ائتلافی با حزب افراطی را تا کریسمس امسال نهایی کند.

معترضان اتریشی پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود وزارتخانه ها نباید به دست راست گرایان افراطی بیافتد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه