English

نیچروان بارزانی و معاونش استعفا دهند

شخصیت‌های سیاسی،‌ پارلمانی و آکادمیک در اقلیم کردستان از نخست وزیر این اقلیم و معاونش خواستند که از پست‌های خود استعفا دهند.

نیچروان بارزانی و معاونش استعفا دهند

به گزارش خبرگزاری موج، به نقل از سومریه نیوز، در بیانیه‌ای که از سوی 109 شخصیت سیاسی،‌ پارلمانی،‌ آکادمیک و رسانه‌ای کرد امضاء شده،‌ آمده است: همه‌پرسی که در 25 سپتامبر گذشته در اقلیم کردستان صورت گرفت، فاجعه بزرگی را برای مردم ما رقم زد و در پی آن مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان مسئولیت این اقدام را بر عهده گرفت و از منصبش استعفا داد.

افرادی که این بیانیه را امضاء کرده‌اند از نیچروان بارزانی و قباد طالبانی معاون وی نیز خواستند تا مسئولیت خود را در همه‌پرسی بر عهده گرفته و از پست‌هایشان استعفا دهند.

آن‌ها اعلام کرده‌اند که نخست وزیر اقلیم کردستان و معاونش مسئول نابسامانی اوضاع و بحران‌ها در اقلیم کردستان پیش از اجرای همه‌پرسی بودند که از جمله این بحران‌ها مشکل حقوق‌ها و توقف فعالیت پارلمان و فروپاشی وضعیت اقتصادی و کم بودن خدمات ارائه برق و سوخت طی 26 سال گذشته است.

آن‌ها همچنین خواهان تشکیل دولت تکنوکرات مستقل موقت برای اداره اقلیم کردستان طی دوره زمانی 6 تا 8 ماه شدند.

 کسانی که این بیانیه را امضاء کردند تصریح نمودند که ماموریت‌های دولت موقت در نظارت بر انجام گفت‌وگو با بغداد و عادی سازی اوضاع و آمادگی برای برگزاری انتخابات سالم در اقلیم کردستان خلاصه می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه