English

محمد ششم در راستای حل بحران قطر به دوحه سفر کرد

پادشاه مغرب که پیشتر به امارات سفر کرده بود امروز یکشنبه وارد دوحه می شود، برخی ناظران معتقدند این سفر در راستای میانجیگری میان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و حل بحران قطر صورت می گیرد.

محمد ششم در راستای حل بحران قطر به دوحه سفر کرد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری رسمی قطر «قنا»، «محمد ششم» پادشاه مغرب (مراکش) امروز یکشنبه در سفری رسمی برای دیدار با «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر به دوحه سفر می کند. خبرگزاری رسمی قطر اعلام کرده که پادشاه مراکش قرار است در دیدار با امیر قطر موضوعات مربوط به روابط دو جانبه دو کشور و ساز و کار تقویت آن را مورد بررسی قرار دهد.

پادشاه مراکش سفر منطقه ای خود را از روز چهارشنبه گذشته به امارات آغاز کرده است، در این راستا روزنامه قطری «العربی الجدید» گزارش داده که سفر ناگهانی و از پیش تعیین نشده محمد ششم به امارات و قطر، طرح پیشنهادی «رباط» برای حل و فصل بحران کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را بار دیگر به میان آورده است. بر اساس این خبر مغرب پیشتر اعلام کرده بود که علاقه مند به میانجیگری میان عربستان، بحرین، امارات و مصر با قطر است تا بحران کشورهای عربی به پایان برسد.

پیشنهاد مراکش در همان ماه ژوئن که روابط کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس تیره و تار شده بود مطرح شده بود، «ناصر بوریطه» وزیر خارجه مغرب در ماه ژوئن به کشورهای عربی سفر کرده بود تا واکنش این کشورها نسبت به میانجیگری مغرب را بسنجد. علاوه بر آن مغرب پل هوایی برای ارسال کمک های غذایی به قطر ایجاد کرده بود تا دوحه بتواند با پیامدهای تحریم این کشور به وسیله کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس مقابله کند.

مغرب عملا حالا میانجیگری خود را آغاز کرده است

در همین راستا «عبدالرحیم المنار اسلیمی» رئیس مرکز مطالعات راهبردی و تحلیل امنیتی آتلانتیک به روزنامه العربی الجدید گفته که سفر محمد ششم به امارات و قطر نشان می دهد که میانجیگری مغرب برای حل بحران کشورهای عربی آغاز شده است. به گفته او به نظر می رسد مغرب که در ابتدای شکل گیری بحران پیشنهاد میانجیگری را داده بود عملا حالا میانجیگری خود را آغاز کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه