English

کنگره آمریکا به اسلام آباد کمک ۷۰۰ میلیون دلاری می کند

کنگره آمریکا موافقت خود را برای کمک ۷۰۰ میلیون دلاری به اسلام آباد اعلام کرد.

کنگره آمریکا به اسلام آباد کمک 700 میلیون دلاری می کند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از داون نیوز، پس از آنکه «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا تایید کرد که پاکستان اقدامات مشهودی علیه شبکه «حقانی» انجام داده است، کنگره این کشور با اعطای ۳۵۰ میلیون دلار به اسلام آباد موافقت کرد.

قرار است ۳۵۰ میلیون دلار دیگر زمانی در اختیار پاکستان قرار گیرد که وزارت دفاع آمریکا به کنگره این کشور اطمینان دهد که پاکستان به عملیات علیه شبکه حقانی و «لشکر طیبه» ادامه می دهد.

کنگره آمریکا همچنین از وزارت دفاع این کشور خواست که بر نحوه مصرف کمک‌های این کشور توسط پاکستان نظارت کند تا از آن برای حمایت از گروه های ترویستی استفاده نشود.

کمک مالی آمریکا به پاکستان به خاطر حمایت این کشور از عملیات نظامی ایالات متحده در افغانستان صورت می گیرد.

 لازم به ذکر است که در استراتژی جدید جنگ ۱۶ ساله افغانستان، پاکستان به خاطر پناه دادن به رهبران طالبان و دیگر گروه های  تروریستی که نیروهای آمریکایی را در خاک افغانستان هدف قرار می دهند، مورد انتقاد قرار دارد.

هر چند دولت ترامپ از اقدامات مختلف علیه پاکستان از جمله قطع کمک ها، وضع تحریم ها و حتی بیرون کردن این کشور به عنوان متحد بزرگ غیر عضو ناتو سخن گفته بود اما پاکستان نیز پیش از این اعلام کرده بود که قطع کمک های آمریکا تاثیری در این کشور ندارد.

پاکستان همچنین اعلام کرد که پیوندهای خود با شورشیان طالبان را قطع کرده و در برابر گروه های افراطی هیچگونه برخورد دوگانه ای ندارد.

اسلام آباد همچنین اعلام کرد که پیش از این هر کاری از دستش می آمده در جهت با ثبات ساختن افغانستان انجام داده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی