English

لازم باشد از توسل به هیچ گزینه ای برابر کره شمالی دریغ نمی‎کنم

رئیس جمهوری آمریکا در جدیدترین اظهارات خود بار دیگر کره شمالی را تهدید کرد و مدعی شد: خویشتن داری آمریکا را به حساب ضعف نگذارید، لازم باشد از توسل به هیچ گزینه ای دریغ نمی‎کنم.

لازم باشد از توسل به هیچ گزینه ای برابر کره شمالی دریغ نمی‎کنم

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از سی بی اس، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در دومین روز از سفر خود به کره جنوبی با حضور در مجلس ملی این کشور، بار دیگر برنامه هسته‌ای-موشکی پیونگ یانگ را تهدیدی جهانی توصیف کرد و مدعی شد اگرچه تمایلی ندارد اما در صورت لزوم از اعمال گزینه نظامی علیه کره شمالی خودداری نخواهد کرد.

دولت من با همه دولت‌های گذشته آمریکا متفاوت است

ترامپ در ادامه مدعی شد: آمریکا خواهان صلح از راه زور و قدرت است! کره شمالی خویشتن داری آمریکا را به حساب ضعف ما گذاشته است حال آنکه چنین سوء تعبیری یک اشتباه محاسباتی کشنده است و دولت من با همه دولت‌های گذشته آمریکا متفاوت است.

ما را دست‌کم نگیرید و آزمایش مان نکنید

وی در ادامه ادعاهای خود خطاب به پیونگ یانگ گفت: ما را دست‌کم نگیرید و آزمایشمان نکنید. تسلیحاتی که دنبالش هستید، امنیت بیشتری برایتان نمی‌آورد. بلکه شما را در معرض خطر بزرگی قرار می‌دهد. هر قدمی که در این راه تاریک برمی‌دارید، مخاطراتی را که با آن روبرو می‌شوید افزایش خواهد داد.

اجازه نمی‌دهیم شهرهای آمریکا تهدید به ویرانی شوند

وی افزود: اجازه نمی‌دهیم آمریکا یا متحدین‌مان مورد تعرض و حمله قرار بگیرند. اجازه نمی‌دهیم شهرهای آمریکا تهدید به ویرانی شوند.

ترامپ در عین حال همه کشورهای جهان به ویژه چین و روسیه را به اجرای تحریم‌های شورای امنیت و قطع همه روابط دیپلماتیک و تجاری با کره شمالی فرا خواند.

وی در این باره مدعی شد: هرچه بیشتر صبر می‌کنیم، خطر بزرگتر و گزینه‌هایمان کمتر می‌شود. سنگینی بار این بحران بر دوش وجدان آن کشورهایی است که ترجیح می‌دهند این تهدید را نادیده بگیرند.

گفتنی است رئیس جمهوری آمریکا در بخشی از سخنان خود به حضور ۳ ناوگروه آمریکایی در نزدیکی شبه جزیره کره اشاره کرد که قرار است طی روزهای آتی رزمایشی مشترک در غرب اقیانوس آرام برگزار کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی