English

ترامپ به دنبال استقرار نیروهایش در سراسر شبه جزیره کره است

رئیس جمهوری آمریکا امروز (سه شنبه) در بدو ورودش به کره جنوبی اعلام کرد که به دنبال بررسی حضور و استقرار نیروهای نظامی آمریکایی در سراسر شبه جزیره کره است.

ترامپ به دنبال استقرار نیروهایش در سراسر شبه جزیره کره است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در حالی وارد کره جنوبی شده است که به دنبال یافتن راه حلی برای بحران کره شمالی و افزایش فشارها علیه این کشور است.

وی به همراه ملانیا ترامپ، بانوی اول در پایگاه هوایی "اوسان" در حومه سئول از هواپیمای خود پیاده شد و با نیروهای آمریکایی و افرادی که به استقبال آمده بودند، دیدار کرد. سپس با هلیکوپتر به کمپ "هوفریس" که بزرگترین تاسیسات نظامی آمریکا در کره جنوبی است، رفت.

کاخ سفید اعلام کرده است ترامپ با هدف ارائه راه‌حل از سوی آمریکا درباره رویکردش در قبال مساله تهدیدهای موشکی و اتمی کره شمالی به این سفر رفته اما بسیاری در منطقه نگران افزایش لفاظی‌ها میان رهبر کره شمالی و ترامپ و افزایش تنش‌ها و درگیری در شبه جزیره کره هستند.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین با تعدادی از نیروهای آمریکایی و ارتش کره جنوبی دیدار کرد.

ترامپ در جریان روز نخست سفر آسیایی خود به ژاپن که روز دوشنبه صورت گرفت، به دنبال افزایش فشارها بر کره شمالی بود و از مقام‌های این کشور خواست تا با آمریکا برای یافتن راه حل مناسب در قبال کره شمالی همکاری داشته باشند.

سفر رئیس جمهوری آمریکا به کره جنوبی اقدامی برای ارائه یک جبهه متحد علی رغم اختلافات با مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی درباره چگونگی مقابله با کره شمالی و همچنین نارضایتی‌ها از مسائل تجاری و و هزینه‌های دفاعی کره جنوبی است.

ترامپ مکررا خط مشی سخت‌گیرانه در قبال پیونگ‌یانگ دارد و کره جنوبی نیز از این رویکرد رئیس‌جمهوری آمریکا در قبال کره شمالی حمایت کرده است. ترامپ همچنین اقدام نظامی علیه کره شمالی و و متوقف کردن کیم جونگ اون، رهبر این کشور را از انجام آزمایش تسلیحات را بار دیگر مطرح کرد و آزمایشات اخیر موشکی بر فراز حریم هوایی متحدان آمریکا و ژاپن را تهدیدی برای جامعه غیرنظامی و صلح ثبات بین المللی دانست.

مقام‌های آمریکایی و کره جنوبی می‌گویند بازدید ترامپ از بزرگترین تاسیسات نظامی آمریکایی در کره جنوبی تاییدکننده روابط بین دو کشور و تعهدات کره جنوبی برای همکاری در زمینه‌های دفاعی در این کشور است.

روسای جمهوری کره جنوبی و آمریکا همچنین بر ضرورت اعمال فشارهای بیشتر بر کره شمالی به وسیله تحریم ها و سایر اقدامات بازدارنده تاکید کردند.

همچنین رئیس جمهوری آمریکا در سفر خود به پکن قرار است با مقام‌های چینی به گفتگو بپردازند و بر اساس گفته سخنگوی وزارت امور خارجه چین تمامی طرف‌ها قرار است در سفر آسیایی ترامپ به کاهش تنش‌ها و ایجاد اعتماد مشترک برای مذاکرات در زمینه کره شمالی کمک کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه