English

نباید ناامنی در افغانستان را به گردن پاکستان انداخت

وزیر خارجه پاکستان اعلام کرد که مهم ترین و اصلی ترین اقدامات برای ایجاد صلح و ثبات در افغانستان بر عهده دولت کابل است و نباید ناامنی در این کشور را به گردن پاکستان انداخت.

نباید ناامنی در افغانستان را به گردن پاکستان انداخت

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روزنامه پاکستان، «خواجه محمد آصف» وزیر امور خارجه پاکستان طی اظهاراتی در چهارمین دور مذاکرات واشنگتن- اسلام آباد، اعلام کرد که مسائل منطقه شکل پیچیده ای به خود گرفته است.

وی افزود: تاریخ روابط پاکستان- آمریکا قدمت زیادی دارد اما در مورد استراتژی جدید آمریکا در مورد افغانستان و کشورهای جنوب آسیا اختلاف نظرهای فراوانی وجود دارد.

آصف در ادامه گفت که ما خواهان افغانستانی مستحکم و باثبات هستیم چرا که ایجاد تفاهم در جامعه از هم گسیخته شده امکانپذیر نیست.

وزیر خارجه پاکستان افزود: امروز دولت وحدت ملی افغانستان با اختلاف درونی جدی مواجه است و از دیگر سو تولید و قاچاق مواد مخدر در این کشور بیداد می کند از این رو نباید وضعیت نامساعد در افغانستان را به گردن پاکستان انداخت.

وی در ادامه ضمن تاکید بر ضرورت حل مسائل آبی و همچنین مبارزه با تروریسم خودساخته و مسائل مهاجران گفت که هیچ تروریسم  نظم یافته ای در پاکستان وجود ندارد.

ما خواهان برقراری امنیت در افغانستان هستیم

وزیر خارجه پاکستان افزود که ماخواهان برقراری امنیت در افغانستان هستیم اما باید گفت که مهم ترین و بیشترین اقدام برای ایجاد ثبات و نظم در این کشور بر عهده طرف افغانستانی است.

وی در پایان اظهارات خود همچنین بهبود دوباره روابط دهلی نو- واشنگتن را به طرفین تبریک گفت.

لازم به ذکر است که در این نشست «دیوید هیل» سفیر آمریکا در اسلام آباد و «تهمینه جنجوعه» دبیر کل امور خارجه پاکستان نیز حضور دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه