English

دولت عراق کنترل گذرگاه های مرزی با ترکیه را به دست گرفت

در پی تحولات اخیر منطقه اقلیم کردستان عراق، بغداد کنترل دو گذرگاه مرزی خابور و ابراهیم خلیل در مرز ترکیه را به دست گرفت.

دولت عراق کنترل گذرگاه های مرزی با ترکیه را به دست گرفت

به گزارش خبرگزاری موج، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، گذرگاه ابراهیم خلیل در شمال اقلیم کردستان و در مرز با ترکیه بزرگترین گذرگاه زمینی عراق محسوب می‌شود که میلیاردها دلار کالا سالانه از آن عبور می‌کند و اختیار آن در دست اقلیم کردستان عراق بود.

گذرگاه خابور نیز محل عبور خط لوله انتقال نفت عراق به ترکیه است که در سال‌های اخیر اقلیم کردستان نفت کرکوک و دیگر مناطق تحت سیطره خود را از این مسیر به ترکیه صادر می‌کرد.

اکنون نیروهای دولت مرکزی عراق و پیشمرگ‌ها به شکل مشترک در این دو گذرگاه مستقر هستند و این اقدام در پی توافق روز گذشته دولت مرکزی عراق با اقلیم کردستان محقق شده است.

گذرگاه‌های خابور و ابراهیم خلیل در چند روز گذشته شاهد درگیری شدید میان پیشمرگ‌ها و نیروهای دولت عراق بود که تلاش داشتند با زور سلاح وارد این مناطق شوند. در توافق روز گذشته قرار شده نیروهایی از هر دو طرف در آنجا مستقر شوند.

دولت عراق پیشتر کنترل گذرگاه‌های مرزی تحت کنترل حزب اتحادیه میهنی کردستان که در مرز با ایران قرار دارند را در توافقی با این حزب به دست گرفته بود و بر به دست گرفتن تمامی گذرگاه‌ها و دو فرودگاه اقلیم تاکید کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه