English

وزیر خارجه اسپانیا:

استقلال کامل کاتالونیا را رد می‌کنم

وزیر خارجه اسپانیا اعلام کرد: من استقلال کامل کاتالونیا را رد می‌کنم اما همانطور که می‌دانیم این منطقه خودمختاری زیادی دارد و از قبل هم اختیارات زیادی داشته است.

استقلال کامل کاتالونیا را رد می‌کنم

به گزارش خبرگزاری موج، آلفونسو داستیس، وزیر امور خارجه اسپانیا به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: من استقلال کامل کاتالونیا را رد می‌کنم اما همان طور که می‌دانیم این منطقه خودمختاری زیادی دارد و از قبل هم اختیارات زیادی داشته است.

وی تاکید کرد: انتخابات زودهنگام برای ۲۱ دسامبر سال جاری میلادی بر اساس قانون صورت می‌گیرد و نتایج آن باید مورد احترام و قبول همگان باشد.

روز جمعه تنش میان مادرید و بارسلونا در حالی بیشتر شد که دولت کارلس پوجدمون، رهبر دولت منطقه کاتالونیا اعلام استقلال کرد و این باعث شد تا دولت مرکزی نیز اختیارات این منطقه را بگیرد.

دولت مادرید بلافاصله با اعمال بند ۱۵۵ قانون اساسی اسپانیا اختیارات دولت منطقه کاتالونیا را گرفت و ماریانو راخوی، نخست وزیر اسپانیا پوجدمون و سایر مقام‌های دولت منطقه‌ای را برکنار کرد تا انتخابات زودهنگام برگزار شود.

رهبر دولت منطقه‌ای کاتالونیا دیگر هیچ اختیاری ندارد 

وزیر امور خارجه اسپانیا در مصاحبه خود با خبرگزاری آسوشیتدپرس تاکید کرد که رهبر دولت منطقه‌ای کاتالونیا دیگر هیچ اختیاری ندارد و تأکید کرد رهبر سابق کاتالونیا می‌توانند در انتخابات محلی شرکت کند مگرآنکه به دلیل نقشش در تحریک جدایی طلبی در کاتالونیا به زندان بیفتد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی