English

رای گیری قدس بزرگ به تعویق افتاد

بنیامین نتانیاهو رای گیری برای الحاق شهرک های غیرقانونی اسرائیلی به دیگر اراضی اشغالی را که تحت عنوان «قدس بزرگ» شناخته می شود، به تعویق می اندازد.

رای گیری قدس بزرگ به تعویق افتاد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روزنامه «الدستور»، یک مسوول در رژیم صهیونیستی دیروز شنبه اعلان کرد که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی تصمیم گرفت تا رأی گیری بر طرحی که بر اساس آن شهرک های صهیونیستی در کرانه باختری در حیطه مسئولیتی شهرداری اسرائیلی قدس قرار می گیرند، به تعویق بیاندازد.

این طرح با مخالفت عمده شهروندان فلسطینی مواجه شده زیرا فلسطینی ها معتقدند این اقدام به معنای مشروعیت بخشیدن به الحاق شهرک های اسرائیلی است که به صورت غیرقانونی ساخته شده به دیگر بخش های سرزمین اشغالی است.

قرار بود که کمیته ای وزارتی امروز یکشنبه قانون پیشنهادی «قدس بزرگ» را تصویب کند تا زودتر به کنیست رژیم صهیونیستی ارائه شود اما یک مسئول اسرائیلی به خبرگزاری فرانسه گفته که پیش از تصویب، این طرح نیازمند مقدمه چینی دیپلماتیک ست.

با توجه به اینکه این مسوول اسرائیلی توضیح بیشتری ارائه نداده است، رسانه ها نتیجه گرفته اند که مقدمه چینی دیپلماتیک به معنای آن است که نتانیاهو ابتدا می خواهد این موضوع را با کاخ سفید در میان بگذارد به ویژه که کاخ سفید تلاش می کند گفتگوهای سازش میان فلسطینی ها و اسرائیلی ها از سر گرفته شود.

این طرح میزان اختیارات شهرداری اسرائیلی قدس را افزایش خواهد داد و شهرک های اسراتعویق رای گیری  ئیلی در جنوب و شرق قدس که در کرانه باختری واقع شده است تحت نظارت این شهرداری خواهد بود.

اسرائیل دو بخش قدس (شرقی و غربی) را پایتخت دولت مورد ادعایی خود می دانند در حالی که فلسطینی ها تلاش می کنند بخش قدس شرقی پایتخت دولت آنها باشد.

تشکیلات خودگردان فلسطین با انتقاد از این اقدام آن را تلاشی برای پایان دادن به ماجرای راهکار دو دولت دانسته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه