English

احتمال تشکیل دولت ائتلافی آلمان تا پایان سال ۲۰۱۷

حزب سوسیال مسیحی که موتلف مرکل به حساب می آید امیدوار است با وجود اختلافات میان مسیحی ها، سبزها و لیبرال ها، دولت ائتلافی آلمان تا پایان سال جاری میلادی تشکیل شود.

احتمال تشکیل دولت ائتلافی آلمان تا پایان سال 2017

به گزارش خبرگزاری موج،  به نقل از خبرگزاری رویترز، «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان تلاش می‌کند تا برای تشکیل دولت، ائتلاف محافظه‌کار خود را که شامل حزب دموکرات مسیحی و اتحاد سوسیال مسیحی در بایرن به همراه سبزها و دموکرات‌های آزاد است متحد کند. محافظه کارها در راس هستند اما در انتخابات ماه گذشته کرسی‌هایی را از دست دادند.

پس از نشست ۱۱ ساعته روز پنجشنبه، سه طرف اصلی پس از ناکامی و عدم دستیابی به توافق درباره مسائل مهم شامل سیاست‌های مهاجرتی و آب و هوا، مذاکرات خود را به هفته آتی موکول کردند.

«مانفرد وبر»، یکی از اعضای ارشد حزب سوسیال مسیحی در بایرن گفت: «هدف ما برای مذاکرات در اواسط نوامبر سال جاری میلادی است که براساس آن بتوانیم به کمیته‌های حزبی بگوییم که این کار امکان پذیر است و اجازه دهید مذاکرات قاطعی صورت گیرد. امیدوارم که دولت جدیدی را در پایان سال جاری میلادی تشکیل دهیم. البته این کار سختی‌های خودش را دارد.»

روز پنجشنبه مساله پذیرش مهاجران در آلمان در راس صحبت‌ها قرار داشت. بسیاری از محافظه کاران می‌خواهند موضعی شدیدتر در قبال مهاجران داشته باشند چون ناکامی نسبی در انتخابات را ناشی از تصمیم مرکل در پذیرش بیش از یک میلیون مهاجر از خاورمیانه در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ می‌دانند.

مذاکرات قرار است روز دوشنبه و پنجشنبه آتی و برای حل مناقشات بر سر سیاست‌های مهاجرتی صورت گیرد.

دبیرکل حزب سوسیال مسیحی آلمان در بایرن پس از مذاکرات روز پنجشنبه گفت: توافق به دست آمده میان حزب دموکرات مسیحی مرکل و حزب سوسیال مسیحی بایرن درباره کاهش تعداد پذیرش مهاجران به صورت سالانه مبنای هرگونه توافق ائتلاف قرار می‌گیرد. سبزها مخالف کاهش تعداد پذیرش مهاجران هستند.

سیاستمداران می‌گویند، برای تشکیل دولت ائتلافی ماه‌ها زمان لازم است و این مساله آلمان را دچار بحران می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه