English

روداو:

«نُجَباء و حزب‌الله» دوقلوهای جداناپذیر مقاومت هستند

شبکه روداو در گزارشی در وبسایت خود نوشت: حزب الله لبنان و نُجَباء همچون دوقلوهای مقاومت هستند که نمی‌توان آن‌ها را از یکدیگر جدا کرد.

«نُجَباء و حزب‌الله» دوقلوهای جداناپذیر مقاومت هستند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از دفتر رسانه‌ای مقاومت اسلامی نُجَباء در ایران، وبسایت شبکه خبری "روداو" (Rudaw) روز دوشنبه اول آبان‌ماه سال جاری به بهانه استقرار رزمندگان یک تیپ از لشکر 12 مقاومت اسلامی نُجَباء در شهر مرزی ربیعة در گزارشی که به زبان انگلیسی منتشر کرد، به نقش این گروه مقاومت در منطقه پرداخت.

این شبکه با اینکه رسماً متعلق به اقلیم کردستان کشور عراق بوده و برنامه‌های خود را از اربیل روی آنتن می‌فرستد؛ با "شبه نظامی" خواندن رزمندگان عراقی نُجَباء، اعلام کرد که این نیروها با بیرون راندن نظامیان پیشمرگه از "ربیعة"، در مرز عراق و سوریه مستقر شدند.

منبع فوق در این گزارش آورده است: «سید هاشم الموسوی» سخنگوی رسمی نُجَباء هدف از استقرار نیروهای خود به ربیعة را جلوگیری از تخریب روستاها و جابجایی مردم عنوان کرده است و این درحالی است که شورای امنیت منطقه کردستان روز دوشنبه 16 اکتبر (24 مهر 1396) هشدار داده بود که نیروهای شیعه در حال اعزام به مرزهای منطقه کردستان هستند.

این شبکه کُردی با ذکر اینکه "نیروهای ویژه نُجَباء به این منطقه اعزام شده‌اند" اعلام کرد: نُجَباء متشکل از نیروهای عراقی است که روابط نزدیکی با ایران و حزب‌الله لبنان دارد و هم در سوریه و هم در عراق فعال است.

روداو، مقاومت اسلامی نُجَباء را "یکی از مهمترین نیروهای نظامی در عراق" توصیف و با استناد به گزارش اختصاصی رویترز درمورد این گروه مقاومت در ماه گذشته میلادی، آن را به تلاش برای ایجاد هلال شیعی متهم کرد.

همچنین در ادامه آمده است: این هلال شیعی برای آن است تا تهران به دمشق متصل شود و حزب الله این مسیر را "محور مقاومت" می‌نامد.

این شبکه نزدیک به بارزانی، تصریح کرد: حزب الله لبنان و نُجَباء همچون دوقلوهای مقاومت هستند که نمی‌توان آن‌ها را از یکدیگر جدا کرد.

روداو افزوده است: همانطور که روزنامه آمریکایی لانگ وار (Long War) نوشت که الموسوی در ماه مارس میلادی گفته است "مسئولیت خون حزب الله که در عراق به زمین ریخته شده، تا زمانی که زنده‌ایم بر دوش ماست".

این شبکه در پایان گزارش بار دیگر با تاکید بر روابط نزدیک سران مقاومت اسلامی نُجَباء با نیروی قدس سپاه پاسداران، خاطرنشان کرد: این گروه به شدت از «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس ایران ــ که مشاور نظامی نیروهای شیعه تحت امر الحشد الشعبی است ــ تمجید می‌کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی