English

حزب دموکراتیک کرد سوریه با تجزیه سوریه مخالفت کرد

شاهوز حسن، رئیس مشترک حزب اتحاد دموکراتیک کرد سوریه اعلام کرد: این حزب با تجزیه سوریه و هر گونه طرحی برای جدایی از سوریه مخالف است و برای حفظ وحدت کشور تلاش می‌کند.

حزب دموکراتیک کرد سوریه با تجزیه سوریه مخالفت کرد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از سایت سیریانیوز، شاهوز حسن، رئیس مشترک حزب اتحاد دموکراتیک کرد سوریه اعلام کرد: این حزب با تجزیه سوریه و هر گونه طرحی برای جدایی از سوریه مخالف است و برای حفظ وحدت کشور تلاش می‌کند.

وی درباره پیشنهاد ولید معلم، وزیر خارجه سوریه برای مذاکره درخصوص ایجاد حکومت خودمختار گفت: ولید معلم خیلی دیر این را گفت اما با این حال ما با مذاکره موافقیم.

ولید معلم پیشتر گفته بود که ایجاد نظام خودمختاری برای کردها در سوریه مساله‌ای است که می‌توان درباره آن مذاکره کرد.

شاهوز حسن گفت: طرح فدرالی و دموکراتیک در شمال سوریه طرح ماست و به اداره خودمختاری برای اقلیم‌ها مبتنی است. تنها راهکار برای وحدت سوریه، نظام فدرالی دموکراتیک است. ما آماده مذاکره با تمامی طرف‌ها درباره این مساله هستیم.

کردها مارس۲۰۱۶ بعد از پس گرفتن برخی مناطق از داعش نظام فدرالی در مناطق تحت سیطره خود اعلام کردند. مناطق تحت سیطره کردها به سه اقلیم تقسیم می‌شود. اقلیم جزیره شامل استان حسکه و مناطق شمال شرق. اقلیم فرات شامل بخش‌هایی از استان حلب و رقه. اقلیم عفرین شامل مناطق شمال غرب در استان حلب.

در مرحله پساداعش تمامی طرف‌ها مجبور به مذاکره خواهند بود

شاهوز حسن تأکید کرد: درگیری در سوریه دستکم برای چند سال دیگر ادامه خواهد داشت و در مرحله پساداعش تمامی طرف‌ها مجبور به مذاکره خواهند بود.

وی گفت: اگر روسیه تمام توان خود را برای حل به کار می‌گرفت می‌توانست راه را به روی مذاکره درباره حل سیاسی باز کند و تمامی موانع از سر راه برداشته شود.

شاهوز حسن گفت: روسیه می‌تواند راهکاری درباره مشارکت کردها در نشست‌های آتی بیابد. مشارکت ما در روند حل سیاسی بحران نقش زیادی خواهد داشت. اما ما تا به این لحظه به عنوان یک طرف برای نشست‌های ژنو یا آستانه دعوت نشده‌ایم.

وی تهدید کرد که در صورت حمله ترکیه به کوبانی یا عفرین کردها نیز پاسخ خواهند داد.

ترکیه اخیرا تجهیزات نظامی و نیروهایی را برای حمله به عفرین، تل رفعت و شیخ عیسی به شمال سوریه فرستاده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی