English

اعلام برنامه نیروهای تحت حمایت آمریکا برای آینده رقه

نیروهای سوریه دموکراتیک در کنفرانسی مطبوعاتی در رقه ضمن اعلام رسمی آزادسازی این شهر از چنگ داعش، برنامه‌ های آتی خود برای اداره این شهر را اعلام کردند.

اعلام برنامه نیروهای تحت حمایت آمریکا برای آینده رقه

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری رویترز، نیروهای سوریه دموکراتیک که عمدتا متشکل از شبه‌نظامیان کرد است، در این کنفرانس مطبوعاتی اعلام کردند: قرار است مردم شهر و استان رقه "در چهارچوب یک سوریه دموکراتیک فدرالی و تمرکززدایی شده" آینده خود را تعیین کنند.

در بیانیه‌ای که از جانب سخنگوی نیروهای سوریه دموکراتیک در مرکز شهر رقه قرائت شد، آمده است: پاسداری از شهر و استان همچنان بر عهده نیروهای سوریه دموکراتیک خواهد بود و ما متعهد می‌شویم که مرزهای این استان در مقابل همه تهدیدهای خارجی محافظت کنیم.

شهر رقه روز سه‌شنبه گذشته بعد از ماه‌ها درگیری در نهایت به تصرف نیروهای سوریه دموکراتیک درآمد.

کردهای سوریه در بخش‌های شمالی این کشور نیز از طرح‌هایشان برای ایجاد نظام فدرالی در مناطقی که در کنترل دارند، خبر داده‌اند. آنها ماه گذشته میلادی یک طرح سه مرحله‌ای انتخابات در مناطق کردنشین سوریه را کلید زدند. این طرح ایجاد مناطق خودمختار در شمال سوریه با مخالفت آمریکا، ترکیه و دولت سوریه مواجه شده است.

نیروهای سوریه دموکراتیک که عمدتا متشکل از شبه نظامیان کرد یگان‌های مدافع خلق است، گفته که قصد دارد کنترل شهر رقه را تحویل یک شورای غیرنظامی و یک نیروی پلیس که با حمایت ائتلاف تحت رهبری آمریکا تحت نظارت این گروه تشکیل می‌شود، بدهد.

نیروهای سوریه دموکراتیک در بیانیه‌ی رسمی خود اعلام کردند: ما موفق شدیم به طور کامل کنترل شهر رقه را به دست بگیریم. 450 هزار غیر نظامی از رقه خارج شدند.

آنها همچنین از سازمان‌ ملل و جامعه جهانی خواستند که در بازسازی شهر رقه کمک کنند و تاکید کردند که آینده رقه به دست اهالی آن رقم می‌خورد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه