English

رئیس پارلمان کویت صورت داد؛

اخراج هیئت پارلمانی صهیونیست از اتحادیه بین المجالس جهانی

رئیس پارلمان کویت، در جریان اجلاس بین المجالس جهان در سن پترزبورگ روسیه اقدام به اخراج هیئت پارلمانی صهیونیست کرد.

اخراج هیئت پارلمانی صهیونیست از اتحادیه بین المجالس جهانی

به گزارش خبرگزاری موج، به نوشته روزنامه الرای، «مرزوق الغانم»، رئیس پارلمان کویت در مقابل چشمان ده‌ها هیأت پارلمانی شرکت‌کننده در کنفرانس پارلمان‌های کشورهای جهان و در میان تشویق حاضران، هیات پارلمانی رژیم صهیونیستی (کنست) را مجبور به ترک سالن کرد.

وی تأکید کرد که این هیأت ترسو و قاتل کودکان است.

مرزوق الغانم مانع سخنرانی اعضای هیأت اسرائیلی شرکت‌کننده در این نشست در خصوص شرایط نمایندگان پارلمانی فلسطین که در زندان‌های اسرائیل در بازداشت به سر می‌برند، شد.

الغانم در سخنرانی خود تأکید کرد: «خطاب به هیأت اسرائیلی می‌گویم که آن‌ها باید کیف‌های خود را برداشته و از سالن خارج شوند. ای اشغالگران اگر ذره‌ای عزت در خود می‌بینید همین الان از سالن خارج شوید. شما قاتل کودکان هستید.»

در این زمان و بعد از خروج هیأت اسرائیلی از سالن ده‌ها هیأت پارلمانی شرکت‌کننده در کنفرانس برای تأیید این اقدام الغانم وی را تشویق کردند.

الغانم تأکید کرد: «سخنرانی هیأت اسرائیلی باعث برانگیخته شدن تعدادی از هیأت‌های پارلمانی و در رأس آن‌ها هیأت کویتی شد و ما باید در این خصوص واکنش نشان می‌دادیم و در کنفرانسی که نمایندگان پارلمان‌های شریف در آن حضور دارند نباید هیأت اسرائیلی حضور داشته باشد. سخنرانی نمایندگان این هیأت شدیدترین و خطرناک‌ترین نوع تروریسم به شمار می‌آید، یعنی تروریسم دولتی و اشغالگران دست به این نوع از تروریسم می‌زنند».

بسیاری از شرکت‌کنندگان در این نشست تأکید کردند که اقدام رئیس پارلمان کویت یک اقدام تاریخی به شمار می‌آمد چرا که نوعی انتفاضه عربی و اسلامی علیه رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود.

«نبیه بری»، رئیس پارلمان لبنان نیز از اقدام مرزوق الغانم قدردانی کرده و وی را تشویق کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی