English

پایتخت سوری داعش آزاد شد

شهر رقه که پایتخت خودخوانده گروه تروریستی داعش در سوریه به حساب می آمد، امروز توسط نیروهای کُرد سوری به طور کامل آزاد شد.

پایتخت سوری داعش آزاد شد

به گزارش خبرگزاری موج، گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» وابسته به معارضان این کشور امروز (سه شنبه) اعلام کردند شهر رقه به صورت کامل از کنترل داعش خارج شد.

روز دوشنبه، اعلام شده بود حدود 90 درصد از شهر رقه از اشغال داعش آزاد شده و تقریبا 300 داعشی در این شهر باقی مانده‌اند که بیشتر در بیمارستان و ورزشگاه این شهر حضور دارند.

«مصطفی بالی»، سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه با اعلام «آزادسازی ورزشگاه و بیمارستان» رقه، اعلام کرد که نیروهای کُرد با تسلط بر ورزشگاه و بیمارستان، عملات آخرین مواضع تحت اشغال داعش را تصرف کردند تا کل شهر رقه تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه در آید.

با بالا رفتن پرچم نیروهای دموکراتیک سوریه (که از حمایت ائتلاف آمریکا برخوردار بودند) در ورزشگاه رقه، عملا شهر رقه که به پایتخت خلافت داعش در سوریه معروف بود، از لوث عناصر تکفیری داعش پاکسازی شد. 

نیروهای دموکراتیک سوریه که متشکل از نیروهای کُرد و عربی هستند، از حدود چهار ماه قبل، یعنی از ماه ژوئن، عملیات پاکسازی رقه از داعش را آغاز کردند و سرانجام امروز موفق شدند اعلام کنند که شهر رقه از کنترل داعش به طور کامل خارج شد. 

رقه اولین شهر بزرگ سوریه بود در سال 2014 به دست گروه تروریستی داعش افتاد و به مرکزی برای عملیات‌های داعش در خارج تبدیل شد.

بعد از شکست داعش در موصل که به پایتخت این گروه تکفیری در عراق معروف بود، اکنون شکست در رقه بعد از شکست در دیرالزور، از مهم‌ترین شکست‌های این گروه تکفیری در سوریه است.

شکست‌های جدی داعش از سال 2016 به این سو، روند سریع‌تری به خود گرفت. این گروه حدود 16 مکان مهم در سوریه و عراق و لیبی را از دست داد که از مهم‌ترین این شهرها، فلوجه، تدمر، جرابلس، منبج و سرت است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه