English

سخنگوی رسمی نُجَباء:

باج سیاسی به اقلیم نمی‌دهیم

سید هاشم الموسوی با تاکید بر عدم اعطای امتیاز سیاسی به جدایی طلبان گفت: رئیس اقلیم کرستان پیش از مذاکره باید از ملت عراق بخاطر برافراشتن پرچم اسرائیل عذرخواهی کند.

باج سیاسی به اقلیم نمی‌دهیم

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از دفتر رسانه‌ای مقاومت اسلامی نُجَباء در ایران، سخنگوی رسمی مقاومت اسلامی نُجَباء در مراسم گرامیداشت شهید «لؤی صادق المشری (وارث)» خبرنگار-عکاس واحد الاعلام الحربی، اظهار داشت: ما هرگاه شهیدی را تقدیم اسلام می‌کنیم، همان سخن حضرت زینب(س) را جاری می‌سازیم که فرمودند: اللهم تقبل منا هذا القلیل.

«سید هاشم الموسوی» افزود: برخی به دلیل تعداد شهداء بر ما خرده می‌گیرند و داعش هم ویدیوهایی از شهدای‌مان پخش می‌کند تا بگوید ما توانستیم این تعداد رزمنده را بُکشیم. ما در جواب این مسئله نیز سخن حضرت زینب(س) را که به عبیدالله بن زیاد فرموده بود را تکرار می‌کنیم: ما رایت الا جمیلاً.

وی با تاکید بر عدم پایمال شدن خون شهدای مقاومت گفت: این خون‌ها برای مقابله با تقسیم عراق به زمین ریخته شد. در عراق کسانی هستند که با اسرئیل و دشمنان همپیمان شدند تا این کشور را تقسیم کنند و در این راستا، یک همه پرسی فرمایشی برگزار کردند.

این مقام حشد شعبی تصریح کرد: تقسیم عراق، آواره کردن مردم کرکوک، اشغال چاه‌های نفت و آنچه را مرزهای خون می‌نامند را صراحتاً رد می‌کنیم و در مقابل آن خواهیم ایستاد.

الموسوی با اشاره به شروط اقلیم کردستان برای مذاکره با دولت مرکزی برای رفع تنش‌ها اظهار داشت: هر کسی که می‌خواهد با دولت عراق مذاکره کند باید بدون پیش شرط وارد مذاکره شود و قبل از آن باید همه پرسی کردستان را ابطال نماید.

وی ادامه داد: نیروهای پیشمرگه باید به مرزهای سال 2003 بازگردند و ما هیچ امتیاز سیاسی به آنان نخواهیم داد. ما همه اقدامات ایاد علاوی و النجیفی را رد می‌کنیم و آن‌ها را جزئی از توطئه می‌دانیم.

سخنگوی نُجَباء همچنین خطاب به رئیس اقلیم کردستان متذکر شد: بارزانی باید نتیجه همه پرسی را ابطال کند و به میز مذاکره بازگردد و قبل از آن نیز باید از ملت عراق بخاطر برافراشتن پرچم اسرائیل در آن اقلیم عذرخواهی کند.

الموسوی در پایان با تاکید بر عدم جنگ‌طلبی گفت: درخواست ما از نخست وزیر مبنی بر ایجاد تشکیلاتی برای فرماندهی مناطق کرکوک به این علت بود که دشمن قدرت گرفته و می‌خواهد کرکوک را پاک‌سازی قومیتی و آن را به کردستان ملحق کند و نفت آن را به سرقت برده و به اسرائیل بفروشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه