English

میدان اعدام داعش در رقه آزاد شد

نیروهای کُرد سوری امروز از آزادی میدان اعدام معروف داعش در شهر رقه موسوم به میدان جهنم خبر دادند.

میدان اعدام داعش در رقه آزاد شد

به گزارش خبرگزای موج به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، نیروهای «سوریه دموکراتیک» در بیانیه‌ای اعلام کردند که میدان «النعیم» که ساکنان شهر نام میدان «الجحیم» (جهنم) را روی آن گذاشته بودند به طور کامل آزاد کردند.

«مصطفی بالی»، سخنگوی این نیروها امروز (سه‌شنبه) گفت: «نیروها بیمارستان دولتی رقه را که یکی از آخرین مواضع مهم تحت کنترل داعش در رقه محسوب‌ می‌شود، آزاد کردند.»

بالی افزود: «نیروها در حال حاضر در منطقه حول استاد رقه در حال جنگ با داعش هستند.»

از روز یکشنبه درگیری‌هایی میان داعش و نیروهای سوریه دموکراتیک در نزدیکی میدان النعیم که در شرق ورزشگاه رقه قرار دارد، رخ داده است.

اما ورزشگاه شهر همچنان در کنترل داعش قرار دارد.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که تروریست‌های داعش از اطراف این میدان عقب نشینی کردند اما نیروهای سوریه دموکراتیک نتوانستند به دلیل بمب و مین‌های کارگذاشته شده کنترل آن را در دست بگیرند.

نیروهای سوریه دموکراتیک که مورد حمایت آمریکا هستند کنترل ۹۰ درصد شهر را در دست دارند و با آخرین تروریست‌های داعش در مرکز شهر رقه می‌جنگند.

تعداد تروریست‌هایی که در رقه باقی مانده‌اند حدود ۳۰۰ تن هستند.

یک فرمانده میدانی در نیروهای سوریه دموکراتیک نیز روز دوشنبه اعلام کرد که ائتلاف ضد داعش عملیات پاکسازی را علیه مقرهای این گروه انجام می‎دهد و قرار است طی ساعات آتی شهر رقه به طور کامل آزاد شود.

الهام احمد، رهبر سیاسی نیروهای سوریه دموکراتیک روز دوشنبه گفت، انتظار می‌رود که آزادی کامل رقه طی چند ساعت یا چند روز آینده اتفاق بیفتد اما سخنگوی نیروهای ائتلاف اعلام کرد که امکان ندارد زمانی برای پایان عملیات مشخص شود.

«رایان دیلون»، سخنگوی ائتلاف ضد داعش اعلام کرد که حملات هوایی علیه مناطق تحت سیطره داعش در شهر رقه همچنان ادامه دارد و با پیشروی نیروهای سوریه دموکراتیک افزایش خواهد یافت.

دیلون گفت: «ما طی ۲۴ ساعت گذشته حملاتی را انجام دادیم اما من پیش بینی می‌کنم که با پیشروی نیروهای سوریه دموکراتیک حملات فشرده‌تر شود.»

«طلال سلو»، سخنگوی نیروهای سوریه دموکراتیک نیز اعلام کرد که تنها بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ داعشی در شهر باقی مانده‌اند.

شهر رقه نخستین شهر بزرگ سوریه بود که در سال ۲۰۱۴ به دست داعش افتاد و به مرکز عملیات داعشی‌ها تبدیل شد.

دیلون گفت که ۳۵۰۰ غیرنظامی مناطق تحت سیطره داعش در رقه را طی هفته گذشته ترک کرده‌اند.

کاروانی از داعش به همراه خانواده‌هایشان روز یکشنبه در راستای یک توافق شهر رقه را ترک کردند.

دیلون درباره اینکه آیا ائتلاف این کاروان را هدف قرار خواهد داد یا خیر، گفت: ما هرگز کاروانی را که شامل خانواده‌ها یا غیرنظامیان باشد هدف قرار نمی‌دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه