English

آزمون جدید دموکرات مسیحی ها و سوسیال دموکرات ها

انتخابات پارلمان سفلی ایالات ساکسونی در آلمان

در حالی انتخابات پارلمان محلی ایالت ساکسونی آلمان امروز در حال برگزاری است که رقابت تنگاتنگ دو حزب دموکرات مسیحی و سوسیال دموکرات برای پیروزی ادامه دارد.

انتخابات پارلمان سفلی ایالات ساکسونی در آلمان

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری فرانسه، سه هفته پس از آنکه رای دهندگان آلمانی ضعیف‌ترین رای خود در دهه‌های اخیر را به حزب اتحاد دموکرات مسیحی به رهبری آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان دادند، مرکل که رهبر بزرگترین اقتصاد اروپا محسوب می‌شود این بار در یک انتخابات دیگر در ایالت ساکسونی سفلی رقابت خواهد کرد.

جدیدترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که در ایالت ساکسونی سفلی که چهارمین ایالت پرجمعیت آلمان و خانه فولکس واگن، از نمادهای صنعت آلمان محسوب می‌شود، میزان محبوبیت حزب سوسیال دموکرات بیشتر است و حزب دموکرات مسیحی مرکل پس از حزب سوسیال دموکرات در جایگاه دوم قرار دارد.

اسکار نیدرمایر از دانشگاه‌ آزاد برلین گفت: «پیروزی در ایالت ساکسونی سفلی برای مرکل بسیار مهم است چراکه این امر باعث تقویت قدرت مرکل می‌شود و نشان می‌دهد که حزبش همچنان می‌تواند در انتخابات ایالتی پیروز شود.»

در همین حال «مارتین شولتس»، رهبر حزب سوسیال دموکرات و رقیب مرکل نیز پس از شکست تحقیرآمیز در انتخابات پارلمانی به شدت به دنبال پیروزی در انتخابات ایالت ساکسونی سفلی است.

ائتلاف حاکم حزب سوسیال دموکرات و سبزها به دنبال از دست رفتن اکثریتشان به دلیل کناره‌گیری تنها یک قانونگذار فروپاشید و به همین دلیل ایالت ساکسونی سفلی با یک انتخابات زودهنگام مواجه شد.

مرکل قرار است روز چهارشنبه مذاکرات با شرکای ائتلافی خود را آغاز کند و یک ائتلاف متزلزل دقیقا چیزی است که مرکل به دنبال اجتناب از آن است.

مرکل پس از 12 سال ماندن در راس قدرت آلمان در حال حاضر با یکی از سخت‌ترین چالش‌های خود مواجه است و باید بتواند به طور قطعی بازیگران سیاسی مخالف را به هم گروهی‌های خود تبدیل کند.

اگر مرکل در این کار موفق شود آلمان برای نخستین بار در زمان او دولت ائتلافی خواهد داشت که از حزب محافظه‌کاران، حزب لیبرال و حامی امور تجاری دموکرات‌های آزاد و حزب چپ‌گرا و طرفدار محیط زیست سبزها تشکیل خواهد شد.

مرکل اگر نتواند با شرکای ائتلافی به توافقی دست یابد باید یک انتخابات جدید برگزار کند.

نظرسنجی فایننشیال تایمز حاکی از این است که سوسیال دموکرات ها با اختصاص 35 درصد آرا به خود در انتخابات پیروز خواهند شد و دموکرات مسیحی ها با اختلافی یک درصدی در رده دوم قرار خواهند گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی