English

آغاز اجلاس رهبران کُرد عراقی

احتمال تعلیق دو ساله اجرای قانون همه پرسی

نشست رهبران کُرد عراقی امروز با حضور رئیس اقلیم کردستان، رئیس جمهور عراق و سران احزاب کُردی برای بررسی گزینه های موجود جهت پایان دادن به تنش اربیل و بغداد تشکیل جلسه داده است.

احتمال تعلیق دو ساله اجرای قانون همه پرسی

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، «مسعود بارزانی»، رئیس اقلیم کردستان، «نیچروان بارزانی»، نخست وزیر این اقلیم در حضور «فواد معصوم»، رئیس‌جمهوری عراق و دیگر رهبران دو حزب اصلی اقلیم یعنی حزب اتحادیه میهنی و حزب دموکرات کردستان تشکیل جلسه داده و به بررسی پیامدهای همه‌پرسی استقلال و ایجاد راه‌حل‌هایی برای بحران بغداد و اربیل پرداختند.

به نظر می‌رسد کردها به دنبال ایجاد یک راه حل برای بحران با بغداد هستند.

در این راستا یک مقام مسؤول امروز فاش کرد، نشست رهبران کرد در استان سلیمانیه به بررسی توقف اجرای نتایج همه‌پرسی برای دو سال بعد از توافق بر آن در این نشست بررسی خواهد کرد.

این منبع افزود: «مهمترین نقاطی که در نشست رهبران کرد بررسی خواهد شد توقف اجرای نتایج همه‌پرسی برای دو سال است. این طرح در جهت صداقت طرف کردی در گشودن باب مذاکرات با بغداد و کاهش تنش حاصله به ویژه در کرکوک است.»

این منبع گفت: «این طرح همچنین در پاسخ به برخی درخواست‌های حیدر العبادی، نخست وزیر عراق مطرح شد و معصوم این مساله را بعد از توافق در نشست مذکور به العبادی ابلاغ خواهد کرد.»

پیشتر گفته شده بود رئیس‌جمهور عراق در سفرش به سلیمانیه برای بررسی بحران میان بغداد و کردستان، خواسته‌های حشد الشعبی را به رهبران اتحادیه میهنی کردستان عراق منتقل کرده اما این خبر از سوی دفتر ریاست‌جمهوری عراق تکذیب شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه