English

گزارش فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن در حمایت از دشمن بوده است

در حالی که نماینده سازمان ملل اخیرا در شورای امنیت از طرح جدید درباره یمن صحبت کرد، انصارالله یمن این طرح را جدید ندانست. همچنین برخی دیپلمات‌ها در نیویورک فاش کردند، نماینده ویژه سازمان ملل آنچه را که "خط دوم" نامیده، با گروه انصار الله گشوده است.

گزارش فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن در حمایت از دشمن بوده است

به گزارش خبرگزاری موج، به نوشته روزنامه لبنانی النهار، شورای عالی سیاسی یمن وابسته به انصارالله اظهار داشت: گزارش اسماعیل ولد شیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن در شورای امنیت کاملا جانبدارانه و در حمایت از دشمن بوده و حامل هیچ چیز  جدیدی نبود.

راه حل سیاسی باید فراگیر و منسجم باشد.

شورای عالی سیاسی یمن در بیانیه‌ای اظهار داشت: راه حل سیاسی باید فراگیر و منسجم باشد.

در حالی که منابع دیپلماتیک  در نیویورک اظهارداشتند، دفتر اسماعیل ولد شیخ احمد از طریق "شبکه المسیره" که مورد حمایت انصارالله بوده و از ناحیه جنوبی بیروت با حمایت حزب‌الله لبنان پخش می‌شود، آنچه "خط دوم" نامیده شده را با گروه انصار الله  گشوده است.

یکی از دیپلمات‌ها عنوان داشت، برخی از کارگزاران دولتی و کارشناسان امور یمن بارها به بیروت سفر کرده و نشست‌هایی را با  مسؤولان انصارالله برگزار کرده‌اند.

از سوی دیگر، استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل اقرار کرد، در حال حاضر خط دومی برای ارتباط میان دفتر نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن و برخی اعضای انصارالله در لبنان برقرار شده است.

وی تصریح کرد، این دیدارها غیررسمی بوده و معمولا در راستای تلاش‌های میانجی‌گرانه میان گروه‌های درگیر انجام می‌شود.

دوجاریک افزود، تماس‌های تلفنی مداومی میان نماینده سازمان ملل در امور یمن و اعضای تیمش از یک سو و انصارالله از سوی دیگر وجود دارد.

این دیپلمات گفت: ولد شیخ احمد در ماموریتش با مشکلاتی روبه‌رو است. زیرا در حال حاضر مسئولان ارشد انصارالله به دلایل نامعلوم همکاری مستقیم با وی را نمی‌پذیرند و خط تماس دوم گشوده شده در ضاحیه بیروت را ترجیح می‌دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه