English

کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل:

محو همه آثار فرهنگی روهینگیایی‌ها توطئه برنامه ریزی شده برای میانمار است

کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد: باتوجه به وضعیت مسلمانان این کشور محو همه آثار فرهنگی روهینگیایی‌ها توطئه برنامه ریزی شده برای میانمار است

محو همه آثار فرهنگی روهینگیایی‌ها توطئه برنامه ریزی شده برای میانمار است

به گزارش  خبرگزاری موج، کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل در گزارشی که روز چهارشنبه منتشر شد، خشونت علیه جامعه مسلمانان روهینگیایی در کشور میانمار را اقداماتی هماهنگ شده و سازماندهی شده توصیف کرد که به منظور راندن این مسلمانان از خاک میانمار و اطمینان از عدم بازگشت آن ها برنامه ریزی شده است.

دراین گزارش که بر اساس گفت وگو با روهینگیایی های پناهنده در بنگلادش تهیه شده، رفتار نیروهای امنیتی میانمار با این مسلمانان را مبتنی بر این استراتژی توصیف کرده است که با اعمال خشونت های شدید، هراس، وحشت عمیق و گسترده ای را در آن ها بوجود بیاورند و با کاشتن زخم های جسمانی، عاطفی و روانشناختی کاری کنند که این مسلمانان هرگز این زخم ها و شرایطی را که در کشور میانمار داشته اند، فراموش نکنند.

در گزارش این نهاد به موارد زیادی از همراهی نیروهای امنیتی میانمار با بوداییان ایالت راخین اشاره شده که با ورود به دهکده ها ی روهینگیایی بدون استثنا بروی ساکنان این دهکده ها آتش گشودند و با به آتش کشیدن خانه های آن ها بسیاری را به قتل رسانده و یا مجروح کردند.

در ادامه این گزارش اعلام شده است: بوداییان را تهدید کرده اند در صورتی که هر چه سریع تر میانمار را ترک نکنند با آن ها همانگونه رفتار خواهند کرد.

بر همین اساس علاوه بر این جنایت ها، اقدامات گسترده ای در جهت محو همه آثار فرهنگی روهینگیایی ها در جریان است و بخصوص رهبران و شخصیت های برجسته مذهبی و اجتماعی هدف این گونه حملات قرار می گیرند.
 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه