English

هشدار مکزیک به آمریکا درباره لغو توافق نفتا

وزیر خارجه مکزیک هشدار داد لغو توافق تجاری آمریکای شمالی موسوم به «نفتا» روابط میان دو کشور را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.

هشدار مکزیک به آمریکا درباره لغو توافق نفتا

به گزارش خبرگزاری موج، «لویس ویدگارای»، وزیر امور خارجه مکزیک در آستانه گفت‌وگوهای تجاری میان آمریکا، مکزیک و کانادا بر لزوم تفاهم آمیز بودن مذاکرات تأکید کرد.

لحن گفت‌وگوهایی که از توافق سال 1994 آغاز شد به‌طور روزافزون میان آمریکا و مکزیک خصومت‌آمیزتر شده است. مکزیکی‌ها معتقدند فرمان‌های اجرایی و برنامه‌های دولت جدید آمریکا به تجارت چندجانبه آسیب می‌زند.

در هفته گذشته، ترامپ بار دیگر تکرار کرد که برخی عوامل توافق را تهدید می‌کند. او به کسری تجارت با مکزیک اشاره کرد و گفت این امر برای آمریکا غیرمنصفانه است. دولت او اخیراً از برنامه‌اش برای کاهش تجارت با این کشور و اعمال اصلاحاتی عمده در این توافق خبر داده است.

«توماس داناهو»، رئیس اتاق بازرگانی ایالات‌متحده نیز در همین راستا هشدار داده که تضعیف این توافق می‌تواند سالانه هزار میلیارد دلار تجارت را به مخاطره اندازد.

ویدگارای همچنین گفت، مکزیک خود را برای «سناریوهای مختلف» در مذاکرات آماده کرده است و اگر توافق به‌خوبی قبل نباشد، تردیدی نسبت به خروج از آن نخواهیم کرد.

او هشدار دارد که لغو یک توافق منطقه‌ای، قطعاً روابط میان آمریکا و مکزیک و نیز همکاری‌های دو طرف (مانند قاچاق مواد مخدر و جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی) را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.

در همین راستا «جاستین ترودو»، نخست‌وزیر کانادا قرار است امروز در همین رابطه با ترامپ دیدار کند. آمریکا اخیراً میزان همکاری خود با خطوط هوایی بمباردیه کانادا کاهش داده و همچنین در زمینه صادرات چوب نیز موانعی به وجود آمده است. تردو پس از دیدار با ترامپ برای گفت‌وگو با «انریکه پنا نیتو»، رئیس‌جمهور مکزیک راهی مکزیکوسیتی خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه