English

ایران باید تمام معاهدات صلح هسته‌ای را امضا کند

معاون نماینده عربستان در سازمان ملل گفت: اگر توافق هسته‌ای از سوی ایران نقض شود، سریعا باید تحریم‌ها بازگردانده شود و ایران باید تمام معاهدات صلح هسته‌ای را امضا کند.

ایران باید تمام معاهدات صلح هسته‌ای را امضا کند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روزنامه الیوم، خالد المنزلاوی، معاون نماینده دائم عربستان در سازمان ملل در یک سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل ضمن تاکید بر پایبندی عربستان به منشور سازمان ملل و اصول قوانین بین المللی مدعی شد که عربستان بر اهمیت پایبندی ایران به توافق هسته‌ای و نقش آژانس بین‌المللی اتمی در این مساله و ضرورت تحقیق و بازرسی در مورد اجرای توافق هسته‌ای از سوی ایران تاکید می‌کند.

وی مدعی شد: اگر توافق هسته‌ای از سوی ایران نقض شود، سریعا باید تحریم‌ها بازگردانده شود و ایران باید تمام معاهدات صلح هسته‌ای را امضا کند.

موشک های بالستیک ایران قادر به حمل کلاهک هسته ای هستند

المنزلاوی در ادامه ضمن ابراز نگرانی از تداوم شلیک موشک‌های بالستیک از سوی ایران که به گفته وی قادر به حمل کلاهک هسته‌ای هستند، مدعی شد: عربستان از ایران می‌خواهد که به مصوبه 2231 شورای امنیت در رابطه با موشک‌های بالستیک و اسلحه‌های دیگر پایبند باشد.

معاون نماینده عربستان در سازمان ملل گفت: عربستان بر حق مسلم تمام کشورها در به کارگیری مسالمت‌آمیز انرژی هسته‌ای براساس استانداردهای آژانس بین المللی انرژی اتمی و تحت نظارت این آژانس تاکید می‌کند.

تمام طرف‌های توافق هسته‌ای پایبندی ایران به این توافق را تایید کردند و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز 7 بار پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تایید کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه