English

وزیر امور خارجه آلمان:

برلین آماده افزایش فشار بر تهران با ابزار دیپلماتیک است

وزیر امور خارجه آلمان گفت: برلین آماده افزایش فشار بر تهران با ابزار دیپلماتیک است اما نمی خواهیم شاهد آسیب رسیدن به این توافق باشیم

برلین آماده افزایش فشار بر تهران با ابزار دیپلماتیک است

به گزارش خبرگزاری موج، «زیگمار گابریل» به خبرنگاران در برلین گفت: بیم داریم که علایم صادر شده از واشنگتن حاکی از آن باشد که رئیس جمهوری آمریکا ، توافق هسته ای با ایران را رد خواهد کرد.

اسپوتنیک به نقل از گابریل گزارش داد: در صورت خروج آمریکا از توافق هسته ای ، اوضاع امنیتی (در خاورمیانه) ممکن است وخیم تر شود و این موجب نگرانی است.

وزیر امورخارجه آلمان خاطرنشان کرد که اقدام احتمالی آمریکا در خروج از توافق هسته ای با ایران ، ممکن است بر حل و فصل موضوع هسته ی کره شمالی هم نتیجه عکس داشته باشد زیرا در این صورت بعید است که کره شمالی به توافقی مشابه در خصوص برنامه هسته ای آن کشور رضایت بدهد.

گابریل تاکید کرد: آلمان، فرانسه و انگلیس از آمریکا می خواهند که از خروج از توافق هسته ای با ایران خودداری کند . وزیر امور خارجه آلمان همچنین گفت که 'برلین آماده افزایش فشار بر تهران با ابزار دیپلماتیک است اما نمی خواهیم شاهد آسیب رسیدن به این توافق باشیم.'

گابریل گفت: ما برای تاثیرگذاری بر رفتار منطقه ای ایران پیشنهاد کمک می کنیم ؛ آلمان آماده این کار است اما این مساله نباید به بهای قربانی کردن توافق هسته ای انجام شود. '

گابریل روز یکشنبه نیز از احتمال خروج آمریکا از برجام ابراز نگرانی کرد و با بیان اینکه احتمال دارد ایالات متحده هفته آینده از توافق (هسته ای) با ایران خارج شود در عین حال تاکید کرد که آلمان به این توافق متعهد خواهد ماند.

گابریل همچنین دولت آمریکا را متهم به جایگزین کردن قانون جنگل با حکومت قانون کرد و افزود: این برای ما خطر بزرگی است چرا که اگر آمریکا چنین راهی را در پیش گیرد، جهان تغییر خواهد کرد.

در آستانه ضرب الاجل تایید پایبندی ایران به برجام ، برخی منابع از احتمال رد آن از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا خبر داده اند. این در حالی است که بسیاری از مقام های دولتی و اعضای کنگره آمریکا مخالف خروج از این توافق هستند و احتمال می رود ترامپ با رد پایبندی ایران به برجام، تصمیم در خصوص سرنوشت آن را به کنگره این کشور واگذار کند.

برخی رسانه های آمریکایی به نقل از مقام های دولت ترامپ گزارش کرده اند که رئیس جمهوری ایالات متحده قصد دارد با فرستادن برجام به کنگره، قانونگذاران را تحت فشار قرار دهد تا تصمیم های سخت تری علیه ایران در مسائل غیرهسته ای اتخاذ کنند. دولت ترامپ باید تا 15 اکتبر (23 مهرماه) درباره پایبندی ایران به برجام به کنگره آمریکا گزارش دهد.
 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی