English

باب کورکر: کاخ سفید مهد کودکی برای بزرگسالان است

رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در پی یک درگیری لفظی با ترامپ، کاخ سفید را «مهد کودکی برای بزرگسالان» نامید.

باب کورکر: کاخ سفید مهد کودکی برای بزرگسالان است

به گزارش خبرگزاری موج، امروز پس از آنکه سناتور «باب کورکر» کاخ سفید را «مهد کودکی برای بزرگسالان» خواند و اعلام کرد که ترامپ آمریکا را به سمت «جنگ جهانی سوم» هدایت می کند، رابطه پرپیچ و خم دونالد ترامپ با جمهوری خواهان امروز به سطح عجیبی رسید.

تنش لفظی میان ترامپ و رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا وقتی آغاز شد که رئیس جمهور آمریکا باب کورکر را به دلیل اینکه قصد ندارد مجدداً در انتخابات کنگره شرکت کند متهم به «ترس از انتخاب نشدن و نداشتن جرأت» متهم کرد.

در پاسخ به ترامپف کورکر در توئیتر خود نوشت: «باعث شرمندگی است که کاخ سفید به یک مهد کودک برای بزرگسالان تبدیل شده، گویا امروز صبح یک نفر سر کارش حاضر نشده است.»  ترامپ همچنین مدعی شده که کورکر «عاجزانه» درخواست کرده تا در انتخابات میان دوره ای رئیس جمهور از او حمایت کند. ترامپ همچنین نوشته که «کورکر حتی می خواست وزیر خارجه شود. من به او پاسخ دادم: نه ممنون!» ترامپ در ادامه نوشته: «کورکر مسئولیت زیادی نیز در رقم خوردن توافق وحشت ناک با ایران دارد.»

در همین راستا، «تاد وماک»، منشی کورکر در مصاحبه ای با گاردین اعلام کرده که «رئیس جمهور روز دوشنبه بعد از ظهر با سناتور کورکر دیدار کرد و از او خواست تا درباره تصمیمش برای عدم شرکت مجدد در انتخابات تجدید نظر کند. رئیس جمهور همچنین گفت که می تواند از کورکر حمایت کند.»

از کورکر به عنوان گزینه تصدی پست های معاونت رئیس جمهور و همچنین وزیر خارجه نام برده می شد، او همچنین در انتخابات ریاست جمهوری 2016 یکی از متحدان استراتژیک ترامپ بود اما پس از آن به یکی از صریح ترین منتقدان او تبدیل شد. کورکر معتقد است ترامپ با برهم زدن توافق هسته ای با ایران و تهدید مداوم کره شمالی به نابودی، آمریکا را به سوی جنگ جهانی سوم سوق می دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه