English

برگزاری تظاهرات وحدت در اسپانیا

گروهی از مردم اسپانیا با وجود اختلافات مادرید و کاتالونیا، اقدام به برگزاری تظاهرات وحدت کردند و خواستار گفت وگوی دو طرف شدند.

برگزاری تظاهرات وحدت در اسپانیا

به گزارش خبرگزاری موج، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مردم اسپانیا در لباس‌هایی سفید رنگ در مادرید، پایتخت اسپانیا و بارسلونا، مرکز دولت خودمختار کاتالونیا با شعار «می‌شه حرف بزنیم؟» پیامی به سیاستمداران اسپانیایی ارسال کردند. برگزارکنندگان این راهپیمایی از مردم خواستند هیچگونه پرچمی به همراه نداشته باشند، نه پرچم کاتالونیا و نه پرچم اسپانیا و لباس‌های سفید رنگ به تن کنند.

به نظر می‌رسد این درخواست برگزار کنندگان با اقبال مردمی در بارسلون روبرو شد و مردم  این منطقه بدون هیچ پرچمی با در دست گرفتن بادکنک‌های سفید و لباس سفید به خیابان‌ها آمدند اما تظاهرات مادرید با پرچم اسپانیا و شعار وحدت همراه بود.

همرمان در مادرید راهپیمایی دیگری در حمایت از اتحاد اسپانیا و علیه استقلال کاتالونیا برگزار شد. این راهپیمایی‌ها شش روز پس از رفراندوم استقلال کاتالونیا برگزار شد که دولت اسپانیا آن را غیر قانونی خوانده و دادگاه عالی این کشور آن را به حالت تعلیق درآورده بود.

مقام‌های کاتالونیا می‌گویند رای «آری» با کسب اکثریت پیروز شد؛ این در حالی است که کمتر از نیمی از واجدین شرایط در پای صندوق‌های رای حاضر شدند. قانونگذاران جدایی‌طلب کاتالونیا اکنون در حال بررسی این مساله هستند که آیا به صورت یکجانبه اعلام استقلال کنند یا خیر.

در همین حال آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و ژان کلود یونکر، رئیس پارلمان اروپا درباره بحران کاتالونیا تلفنی گفت‌وگو کردند. این تماس تلفنی بیانگر نگرانی‌های اخیر درباره احتمال اعلام استقلال یکجانبه کاتالونیا در روز دوشنبه و واکنش دولت اسپانیاست.

از سوی دیگر پارلمان کاتالونیا در مقابل فشارهای مادرید مقاومت می‌کند. ممکن است کاتالونیا بر خلاف دستور دادگاه عالی اسپانیا و مخالفت مادرید دوشنبه به صورت یکجانبه اعلام استقلال کند. احتمال می‌رود پارلمان منطقه‌ای کاتالونیا جدایی را تایید کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه