English

لئونید اسلاتسکی؛

آمریکا از برجام خارج شود طوفانی آغاز خواهد شد

لئونید اسلاتسکی گفت: در واقع اگر آمریکا از برجام خارج شود، همانطور که ترامپ پیش‌تر گفته است،‌ طوفانی آغاز خواهد شد. جامعه جهانی باید به طور جدی به عواقب چنین اقدامی از سوی آمریکا فکر کند و برای جلوگیری از بروز یک فاجعه بر موضع خود در حمایت از برجام تاکید کند.

آمریکا از برجام خارج شود طوفانی آغاز خواهد شد

به گزارش خبرگزاری موج نقل از خبرگزاری تاس،‌ لئونید اسلاتسکی گفت: اظهارات ترامپ علیه برجام هشدارآمیز است. اتهامات او علیه ایران مبنی بر نقض روح برجام، کاملا بی‌اساس و تحریک‌آمیز است، به خصوص با توجه به این حقیقت که هیچ‌گونه مدرکی مبنی بر نقض برجام از سوی ایران وجود ندارد.

اسلاتسکی افزود: اگر واشنگتن تصمیم بگیرد که توافق برجام را لغو کند، این موضوع نقض مستقیم قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل خواهد بود.

او گفت: همانطور که فدریکا موگرینی پیش‌تر گفته است برجام یک توافق دوجانبه نیست، بلکه میان تهران و پنج عضو شورای امنیت و نیز آلمان امضاء شده است و تاکنون نیز تلاش‌های گروه 1+5 بوده است که ایران را به همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی تشویق کرده است.

وی مدعی شد: خروج واشنگتن از برجام می‌تواند باعث اقدامات جدید ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای شود و چیزی که اهمیت دارد آن است که این خود یک پیام منفی به کره شمالی است. این موضوع همچنین توسط متحدان اروپایی ما در مجمع عمومی سازمان ملل نیز مطرح شد.

 البته این ادعا در شرایطی مطرح می‌شود که مقامات ایران بارها تاکید کرده‌اند که هیچ گاه به سراغ تولید سلاح هسته‌ای نخواهند رفت.

وی افزود: در واقع اگر آمریکا از برجام خارج شود، همانطور که ترامپ پیش‌تر گفته است،‌ طوفانی آغاز خواهد شد. جامعه جهانی باید به طور جدی به عواقب چنین اقدامی از سوی آمریکا فکر کند و برای جلوگیری از بروز یک فاجعه بر موضع خود در حمایت از برجام تاکید کند.

پیش‌تر ترامپ مدعی شده بود که ایران روح برجام را نقض کرده است و اینکه طوفانی در راه است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه