English

پاسخ پوتین به خبرنگار آمریکایی در مورد توصیه به ترامپ

رئیس جمهوری روسیه در پاسخ به درخواست خبرنگار آمریکایی برای توصیه‌ای برای "دونالد ترامپ"، گفت: شما بعنوان یک رای دهنده، خود به رئیس جمهوری کشورتان توصیه‌های لازم را کنید.

پاسخ پوتین به خبرنگار آمریکایی در مورد توصیه به ترامپ

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه به خبرنگار آمریکایی پیشنهاد کرد، خود او بعنوان یک رای دهنده به "دونالد ترامپ" او توصیه لازم را داشته باشد.   

پوتین روز گذشته در اجلاس بین المللی «هفته انرژی روسیه» در پاسخ به خبرنگار آمریکایی که از او خواست تا توصیه ای برای ترامپ داشته باشد، گفت: «شما خودتان بعنوان یک رای دهنده آمریکایی به او توصیه ای کنید. من چه توصیه ای می توانم به او کنم؟! رای دهندگان روسی به من توصیه می کنند که بهتر است چکار کنم و رئیس جمهوری آمریکا نیز باید به توصیه مردم کشور خودش گوش دهد.»

رئیس جمهوری روسیه توضیح داد: «برای مثال تجار آمریکایی احتمالا به آقای ترامپ توصیه خواهند کرد که روابط تجاری با روسیه را سرو سامان داده و و اجازه ندهد که آنها در عرصه رقابت برای استفاده از بازار پرسود روسیه، عقب بمانند.»  

در اینجا خبرنگار علاقه مند شده و افزود، «آیا ترامپ شخصا به پوتین گفته که مایل است تا روابط تجاری متقابل عادی سازی شود» که پوتین پاسخ داد: «باید از خود ترامپ سئوال کنید که چه چیزی به من گفته است. این خیلی بد میشود اگر من بگویم که او چه نظری داشته است.»

ولادیمیر پوتین در پاسخ به سئوال دیگری در مورد روابطش با دونالد ترامپ، یادآور شد که به عقیده وی، افرادی نظیر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا هرگز اسیر موقعیتها نمی شوند. وی افزود که البته عملا ارتباط شخصی با ترامپ ندارد و تنها یکبار با او ملاقات حضوری نموده و چند بار نیز با وی گفتگوی تلفنی داشته است که در جریان مسائل مورد علاقه دو طرف، از جمله مشکل سوریه، بررسی قرار گرفت.

رئیس جمهوری روسیه در جریان سخنرانی خود در این اجلاس نیز تاکید کرد که در رابطه با سوریه، زمینه های بسیار زیادی برای همکاری با ایالات متحده وجود دارد. وی ابراز امیدواری نمود که منافع مشترک بنیادی بین روسیه و آمریکا دیر یا زود روابط دو کشور را به سمت بهبود، تغییر خواهد داد.

پوتین گفت: «من شخصا روی این مسئله حساب می کنم که به دلیل منافع مشترک بنیادین، از جمله عدم گسترش تسلیحات کشتارجمعی، مبارزه با جنایات سایبری، سیاستها در عرصه انرژی و حل و فصل مناقشات منطقه ای که همکاری در این زمینه اکنون نیز وجود دارد و نمونه آن سوریه است، روابط بین روسیه و آمریکا در نهایت به سمت بهبودی تغییر خواهد کرد.»  

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی