English

تحریم های آمریکا محبوبیت مادورو را افزایش داد

نظرسنجی موسسه داتانالیسیس نشان می دهد که محبوبیت رئیس جمهور ونزوئلا در پی تحریم های آمریکا با افزایش 6 درصدی به 23 درصد بالغ شده است.

تحریم های آمریکا محبوبیت مادورو را افزایش داد

به گزارش خبرگزاری موج، بر اساس یک نظرسنجی در ونزوئلا،‌ میزان محبوبیت «نیکولاس مادورو»، رئیس جمهوری چپگرا پس از اعمال تحریم های دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا علیه این کشور افزایش یافته و به ۲۳ درصد رسیده است. محبوبیت مادورو در ماه ژوئیه ۱۷ درصد بود که با اعمال تحریم های آمریکا ۶ درصد در ماه سپتامبر افزایش نشان می دهد.

افزایش محبوبیت رئیس جمهوری ونزوئلا پس از آن صورت می گیرد که در اثر تحریم های ایالات متحده آمریکا علیه این کشور و چهار ماه اعتراضات ضد دولتی خشونت بار، محبوبیت مادورو به شدت کاهش یافته بود.

یافته های دیگر این نظرسنجی نشان می دهد که ۵۲ درصد پاسخگویان با تحریم های ایالات متحده آمریکا مخالفت کرده اند.

همچنین ۵۷ درصد پاسخگویان به این نظرسنجی با استفاده از «گزینه نظامی» برای تغییر در ونزوئلا مخالفت کرده اند، موضوعی که دونالد ترامپ در ماه اوت مطرح کرده بود و از سوی کشورهای منطقه محکوم شد.

با وجود افزایش محبوبیت مادورو در ماه سپتامبر، با این حال محبوبیت او نسبت به زمان آغاز ریاست جمهوری اش در سال ۲۰۱۳ کاهش یافته است. این کاهش به طور عمده ناشی از بحران اقتصادی ناشی از تورم سه رقمی است.

این نظرسنجی که در ماه سپتامبر و از ۱۰۰۰ نمونه صورت گرفته است نشان می دهد که ۸۶.۹ درصد پاسخگویان وضعیت کشور را نامناسب ارزیابی کرده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه