English

انفجار تروریستی در پاکستان۲۰ کشته و زخمی برجای گذاشت/ تشدید تدابیر امنیتی در آستانه عاشورای حسینی

افنجار تروریستی در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی در پاکستان 20 کشته و زخمی برجای گذاشت

انفجار تروریستی در پاکستان20 کشته و زخمی برجای گذاشت/ تشدید تدابیر امنیتی در آستانه عاشورای حسینی

به گزارش خبرگزاری موج،  به نقل از رسانه‌های محلی پاکستان، انفجار یک بمب کنار جاده ای حداقل 20 کشته و زخمی برجای گذاشت.

این انفجار بعد از ظهر امروز(جمعه) و در نزدیکی بیمارستان خصوصی MMC در شهر پیشاور رخ داد.
در پی این انفجار، مالک بیمارستان خصوصی و پسر وی نیز زخمی شده‌اند و نیروهای پلیس به محل حادثه اعزام شده‌اند.
روز جمعه نیروهای امنیتی پاکستان در منطقه یاسین آباد نیز دو متهم تروریستی را بازداشت و از محل اختفای آنان تعدادی بمب مغناطیسی و مواد منفجره کشف کردند.
 این انفجارها در حالی در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی در پاکستان روی می دهد که با افزایش نگرانی از احتمال تکرار حوادث ناگوار تروریستی در این کشور ، دولت اسلام آباد با تشدید تدابیر امنیتی و انجام اقداماتی چون افزایش نیروهای ضدتروریستی، قصد دارد تا از بروز ناآرامی احتمالی جلوگیری کند.
بر این اساس، پلیس راهنمایی و رانندگی کراچی به عنوان بزرگترین شهر پاکستان در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی با اعلام محدودیت های تردد خودروها و مسیر جایگزین، تمهیداتی برای برگزاری امن آیین های عزاداری در این ایام اندیشیده است.
دولت پاکستان به منظور برقراری هر چه بیشتر امنیت و اطمینان شهروندان، وسائل (گیت های) امنیتی الکترونیکی و اسکنرهای هوشمند در محل های ورود و خروج مساجد و اماکن برگزاری مجالس عزاداری سیدالشهدا نصب کرده است.
همچنین بیمارستان ها به منظور ارائه خدمت ویژه برای مقابله با هرگونه حادثه در روزهای هشتم، نهم و دهم محرم در آماده باش کامل هستند.
بر این اساس، مقام های پلیس و جوخه های تک تیرانداز در 124 ساختمان کراچی مستقر شده و هیات ها و دستجات عزاداری پس از آن می توانند آغاز شود که تیم های ویژه چک و خنثی نظر خود را در خصوص نبود مورد مشکوک اعلام کرده باشند.
همچنین از نیروهای امنیتی در اسلام آباد پایتخت پاکستان نیز خواسته شده تا در شب های محرم با استقرار در اماکن عمومی پر ازدحام و بخش های مختلف پایتخت، به ویژه مساجد و امام بارگاه ها (حسینیه ها) ، آماده مقابله با هرگونه حادثه غیر مترقبه باشند.
در برخی از شهرها از جمله اسلام آباد، راولپندی، کراچی، لاهور، کویته و پیشاور بالگردهای نظامی به پرواز در می آیند و مسیر دستجات عزاداری را به طور کامل تحت کنترل قرار می دهند.
شهباز شریف سر وزیر ایالت پنجاب نیز بر تامین امنیت ویژه مساجد، امام بارگاه ها ( حسینیه ها) و دیگر اماکن عزاداری دستور ویژه داده است.
 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه